anonym Personál zeptal se před 13 roky
Dobrý deň. Mám 18 rokov.školská psychologička mala u mňa podozrenie na aspergerov syndróm tak ma odporúčila k jednej psychologičke do špecialno-pedagogickeho centra u nás. Dala mi kopu testov a prešla som si rozhovorom a ďalej ma odporúčila na psychiatriu kďe mi po podobnom vyšetrení vypísala papier že som asperger a tiež som potom brala nejaké antidepresíva a výž.doplnkok pre sústredenie.Teraz beriem atarax. Problém mám ale v tom že už je to nejakú dobu kedy ma mali zavolať aby sa prebrali aj veci ohľadom nejakých úľav v škole.Ale nestalo sa,a to som ich už pár krát tam otravovala a stále bolo že mi neskôr dajú vedieť a nič už asi mesiac. Nechcem otravovať ale ani neviem či to nemám v škole napr k tej našej psychologičke zájsť aby to v škole ona nejako vybavila alebo čo. Nechcem okolo toho robiť nejaký rozruch lebo poznám AS ľudí čo aj z menšieho stresu v škole odpadávajú,akoby som nepatrila ani k NT ani k AS. Tiež sa ma pýtali v tom centre či nemám záujem o terapie,ale ja neviem čo by som vlastne chcela meniť/liečiť alebo čo…Že práve táto moja zmetená,trocha depresívna osoba to je moja súčasť a čo by som bola potom,už niekto iný…Tak som v teraz tej situácií kedy neviem čo robiť,neviete mi prosím poradiť? Ešte som o AS hovorila aj mamke a kedže študujem v inom meste vidíme sa len na výkend ale povedala osm jej to minuý týždeň a odvtedy sa tak inak správa ku mne…chladnejšie alebo prosto len nevie ako sa správať.Ani mi nezavolá už a keď napíše sms tam je to len strohé a proste oničom. Aj dievčatám s ktorými bývam na privátnom byte som to povedala ale vyzerá to tak že som im vlastne ukradnutá a ja by som chcela aby sa o mňa niekto zaujímal a nie ma nechával zas osamote ale to tiež neviem ako mám vyjadriť…

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 13 roky
Milá El, působíš jako smutné, zmatené děvče. I já jsem z toho psaní zmatená – nevím, co tě vlastně trápí… co je vlastně podstata… Možná je podstata vyjádřená v závěru, že se cítíš opuštěná… Potřebuješ diagnózu nebo řešení? Je možné, že šk.psych. je zaměřená diagnosticky, doporučuji ti však, aby jsi se začla věnovat třeba studiu své duše… Mohla by se ti líbit kniha: Inteligence duše . Držím Ti palce v hledání a nalézání.