anonym Personál zeptal se před 13 roky
Dobrý den, nevím jestli tento dotaz patří sem, ale zkusím to. Bude mně 25. Mám vystudovanou VŠ. Hodně lidí mně říká, že trpím narcistickou poruchou osobnosti. Reaguju na hádky agresivně, nedokážu se s ničím vyrovnat, vnitřně mně to ničí. Vím o sobě, že využívám druhé pro svoje potřeby, v určitých situacích se o sebe nedokážu postarat, mám obavy z budoucna, že zůstanu sám, nedokážu s žádnou holkou navázat kontakt. Někdy se cítím jak ve vnitřním světě vězení. Musím říct, že mě napadne někdy spáchat sebevraždu. Kamarád mně doporučil psychologa, ale mé domění je v tom, že mně nepomůže. Nedokážu pochopit třeba běžný denní humor, všichni se smějí, já ne. Nebo naopak. Připadám si jak debil někdy. Díky případně za rady.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 13 roky
Milý Marku, taky Vám doporučuji spolupráci s psychologem a důvěru v to, že když něco chci, dokážu to. Chcete zvládnout: "Reaguju na hádky agresivně, nedokážu se s ničím vyrovnat, vnitřně mně to ničí….obavy z budoucna, že zůstanu sám." ? Každý je sobě šéfem a šikovný psycholog Vás dokáže naučit, jak se sebou zacházet… Z mého pohledu potřebujete pojmenovat sebedestruktivní vzorce a následně "přeprogramovat" sebedestruktivní vzorce na konstruktivní. K tomu je dobrá práce s podvědomým…. Marku, dokázal jste vystudovat, dokázal jste o svém trápení napsat sem jasně a výstižně, Vy máte na proměnu sebe sama. Když budete mít chuť pro sebe něco udělat, důvěru, že to dokážete, budu se těšit z Vaší návštěvy :).