Dobrý den, mám 4,5 letého syna, už asi půl roku se umí podepsat, ale teď začal psát i ostatní písmena, číslice, píše pořád, nikdo ho to neučí, nenutí. On sám přijde a zeptá se jak se píše trojka, když mu to neukážeme, že se to naučí ve škole rozpláče se nebo se k tomu dopídí jinak přes "chytré hračky" televizi atd… Kamarádka je učitelka a říkala mi ,že je to chyba ,že to umí, že bude mít ve škole problémy, je to pravda, mám ho brzdit??? Když mu řeknu nepiš čísla, tak se rozpláče, umí hezky malovat, nakreslí cokoliv, posadí si plyšáka a nakreslí ho, sousedovic pejska, domek atd… píše různá písmena, ale neumí je přečíst neví , že napsal M ….. Děkuji za odpověď L.

Milá Lumis, nojo – školství pořád říká, co je špatně… když něco neumí a dokonce když něco umí, protože to sám chce… Proč by měl mít problémy…, že kdyby náhodou byl rychlejší, že mu učitelka nedá jinou práci? Nyní patrně píše tiskací… nečte… ono to v té škole může být úplně normální… Nebrzděte… a můžete zajít do pedaogicko psychologické poradny a požádat o vyšetření v souvislosti péče o nadané děti… tam dostanete případně i další vhodná doporučení… Přeji vše dobré.