Dobrý den,mám komplikovaný vztah s bývalím, který dělá naschváli skrz dceru. Mýým problémem je má psychika. Neustále musím myslet na to, co dalšího provede, při telefonickém kontaktu i setkání jsem rozklepaná jak osika a ochromená strachem. Poslední měsíce se mi po celý den vtírají katastrofické představy o jeho hrozbách, že mi omezují osobní život. Když se mi vetře do mysli negativní myšlenka, přeruším denní činnost, dokud se mi ji nepodaří nahradit pozitivní a pak se hroutím a strachuji co se stane, když u pozitivní myšlenky cítím stejně strach z katastrof. Říkám si, když tě tato myšlenka napadla při stisku kliky, stiskni ji ještě jednou a mysli na opak, nebo se to stane atd… dále se přistihuji, že tento katastrofální scénář považuji za pravdivý do budoucna. Mám pocit, jako bych byla napojená na určitou bublinu přede mnou, v které se mé katastrofální představy odehrávají a nemohu se od ní odpojit. Prosím poraďte mi, může se jednat o depresi? Předem děkuji za odpověď.

Milá deprese, umíte hezky popsat to, co prožíváte, umíte to zachytit a pojmenovat. Jen Vás nikdo nenaučil, jak s psychikou zacházet. Velmi oceňuji Vaši upřímnou snahu přepracovávat na úrovni myšlenek, ted je třeba naučit se přepracovávat na úrovni pocitů. Vypadá to, že strach se zabydlel v hlubších vrstvách psychiky a tak je třeba přepracovávat na těchto úrovních.Mohu Vás to naučit, hodí se: http://www.rovena.info/lecebna-meditace-cesta-k-osobni-sile.html A ještě jedna nosná myšlenka: Vše, co se děje, je v pořádku a není zavislé na mých úkonech… Přeji životu a světu volný a svobodný tok… Držím palce.