Dobrý den. Chtěla jsem se Vás zeptat, na jednu pro mě dost důležitou věc.Mám kamaráda,který když se opije, tak má problém se sebekontrolou,jestli to tak mohu nazvat, je agresivní a myslím si že má nějakou psychickou poruchu. je to úplně normální člověk (sangvinik) bavič, má smysl pro humor, vynálezce, chytrý. Ale bohužel když se napije s větší mírou po tvrdém alkoholu, dostane se do stavu, že dělá neobvyklé věci s kterých mi nahání strach!Začne svírat ruce a vydávat zvuky jako když vrčí vzteklý pes. Prostě když si představíte nějaké rozzuřené zvíře. Neovládá se, chce se prát a říká že je mu vše jedno, že všechny zabije a podobně. Dost mě to trápí a nechce zajít k psychologovi aby mu poradil, podle mě je to nějaká psychická porucha, nebo ztráta kontroly nad sebou.Myslíte že ho něco trápí a projevuje to takhle? Byla bych Vám moc vděčná kdyby jste mi poradily, jak mu pomoct. Děsí mě další představa, kdy se zase tohle stane. Moc díky!!!!

Milá Deniso, ty to za něho řešit nemůžeš, máš-li obavy, z toho, co udělá po napití, doporučuji říct mu a držet se toho: "Když budeš pít víc jak dvě skleničky, budu muset vzdálit se, protože to, kým pak jsi, je mi v podstatě odporné a bojím se." Pokoud on by chtěl něco pro sebe udělat, tak má dvě cesty, které je možné zkombinovat. Prostě nepít (a nebo omezit množství a vypustit tvrdej) a ty by ho mohlo zajímat sebepoznání – a poznat svou agresi, svou potlačenou agresi, najít cestu, jak ji poznat a následně uvolnit. Jedna z takových možností je http://www.konstelace.info , ale může začít od konzultace s psychoterapeutem – i cesta je na něm. Přeji vše dobré.