anonym Personál zeptal se před 13 roky
text: Dobrý den :) Bude mi 21 let a žiji už 11 let ve Velké Británii. Jsem strašně nešťastná, a nevím si rady. Před rokem a půl jsem si našla přítele, byl to Angličan, byli jsme spolu asi čtyři měsíce a já otěhotněla. Rozhodovali jsme se jestli si to necháme, byly jsme spolu jen krátkou dobu a báli jsme se. Nakonec sme si to nechali. Od pátého mesice těhotenství jsme si přestali rozumět a rozešli sme se. S tím že málou bude navštěvovat, a budem nadále přátele. Ale nastal problém a já se začla dohadovat s jeho matkou, nastavila mi pravidla které mě opravdu dostali na kolena. Rozhodla, že malá po narození bude čtyři dny u přítele a zbylé tři u mě. Byla jsem opravdu v šoku! Nedokázala jsem si představit, že by to malé miminko bylo hned po narození u přítele a nespinkalo by u mě. Když jsem se kvůli tomu začla s jeho matkou dohadovat, začla vyhrožovat, že bude bojovat a malou dostane do péče ona. Strašně jsem se bála a ze strachu jsem řekla, že malá není bejvaliho přítele, že jsem jim celou tu dobu lhala. Od té doby jsme se neviděli a mám klid. Teď už mám krasnou čtyř měsíční holčičku a je celá tatínek. Strašně mě to láká mu napsat nebo aspoň poslat fotku, pochlubit se jakou má krasnou holčičku. Je mi to strašně líto :(( nevím jestli se mám ozvat a vše mu říct, třeba by se vše změnilo a byli třeba zase spolu. Ale také mám strach že by to dopadlo přesně tak, jak jeho matka říkala. Nemám se tu s kým poradiť, byla bych opravdu moc šťastná kdyby jste napsala váš názor. Moc vám děkuji. Nikola

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 13 roky
Milá Niki, otci to dej vědět – dítě má právo na otce…. a krom toho i ty to tak cítíš… byla by skutečně škoda pro všechny zúčastněné vazby zničit… všichni máme právo na pravdu… O tom, co bude s malou, se bav jen s ním… ne s matkou… V Čechách existují při úřadech sociální pracovnice, které pomáhají domlouvat kontakt dítěte s rodiči… následně rozhoduje soudní úprava… a u nás by pravděpodobně střídavá péče u miminka neprošla…