anonym Personál zeptal se před 12 roky
Dobrý den. Už pár měsíců mě trápí jistá věc. Jsem na střední. Chovám se asi jako každá holka v mém věku. Měla jsem kluka, občas se namaluju, zkouším chodit na podpatcích. Poslední dobou však moje mysl jako by si utvořila opačný obrázek sebe sama. Chci říct, že na příklad když někdo řekne, ať si představím, jaké by to bylo s tím klukem, nevidím sebe jako holku. Můj mozek jako by byl najednou přesvědčený, že jsem kluk, a vnímá i části, které mé tělo oficiálně ani nemá. Dokonce se snadněji vžiju do pocitů dvou gayiů než normálního smíšeného páru. Dost mě ta představa bolí. Jako bych musela brečet nad tím, co nejsem, a proto se nedokázala smířit s tím, co jsem. Můj mozek mě tak postavil na pomyslné rozhraní, kdy nechci ztratit ani jednu tu část svého já. S oběma vedle sebe se však nedá žít stejně tak. Prosím o radu, co bych měla v takové chvíli dělat, jak se s tím srovnat, případně čím by to mohlo být zapříčiněno? Předem děkuji za odpověď.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 12 roky
Milá M., všicni v sobě máme mužskou i ženskou část – vnitřního muže, vnitřní ženu – poměr těchto podoosobností ve zdraví je 45% na 55% ve prospěch vlastního pohl. Že se dokážete vžít i do jiného pohlaví není nic proti ničemu – berte práci se sebou jako hru… jak se pracuji s vnitřním světem bych vám mohla ukázat při osobním setkání – když budete chtít. Toho svýho vnitřního mužskýho mějte ráda a vybavte si k němu ideální ženu a pozorujte ji – to je taky vaše část – i tu si užívejte a rozvíjejte. Přeji vše dobré.