Dobrý den, mám na Vás prosbu o radu. Jsem ženatý a máme jednoho syna, kterému je letos 19 let. Zhruba od jeho 16let se mnou postupně přestává komunikovat bohužel včetně naprosto běžných věcí. Rozhodně ho pořád nehlídám nebo něco nezakazuju. Chodí do střední školy, tam problémy nejsou. Když se ho třeba na něco zeptám, tak vůbec neodpoví a odejde pryč. Pokud s ním v něčem nesouhlasím, tak se urazí a zavře se na celý den do pokoje. Nevím jestli je to v tomhle věku normální nebo ne, nemám žádné srovnání. S manželkou se baví normálně. Navrhl jsem svojí ženě, abychom mu zkusili najít samostatné bydlení někde v blízkosti. Nechce se o tom vůbec bavit. Trvá na tom, že musí být doma. Je na něj velice fixovaná, stejně jako jeho babička (její matka – moje tchyně), se kterou já nemám příliš dobré vztahy. U babičky tráví syn poměrně dost času a může zde docházet k nějakému ovlivňování ale s jistotou to nevím. Děkuji za Váš názor.

Milý Tome, můj názor? Nelibí se mi, že je v ochranné koalici s mamkou a babičkou… Nevím jak se Váš vztah se synem vyvíjel a jaký k tomu má důvod – ale působí to jako nesocializované chování. Ano, bylo by na místě, aby syn odešel… koho by si žena vybrala? Vás nebo syna? Podle toho poznáte, zda má manželství vážný problém… Můžete s ženou navštívit rodinné konstelace – doporučuju víkendové v Lažanech. (pro začátek můžete společně navštívit i na konzultaci poradnu…) Přeji vše dobré.