anonym Personál zeptal se před 16 roky
Mam bratra, je mu 22 roku. Vzdycky byl normalni, nikdy s nim nebyly problemy. Uz pres rok pracuje v cizine, vydelaval hodne penez.Na vanoce odjel zpet do prace a od te doby asi tak mesic a pul se neozval. Zmenil si email, adresu telefon, proste vse. Zjistili jsme ze hraje na automatech, vymysli si ruzne lzi ( treba ze uz nezije moje babicka atd), pujcil si hodne penez. Uz je to v takove fazi ze domu rodicum chodi upominky, hrozi exekuce. Rodice premysli o odhlaseni z trvaleho pobytu. Nevime jak mame postupovat. Chceme aby se sel lecit, ale vim ze to neni tak jednoduche, vim ze musi chtit on sam. Tak bych se rada zeptala na odbornou radu. Omlouvam se ze pisi bez diakritiky, ale jsem v zahraničí. Taky se bojim o zdravi mych rodicu, prave proto ze s nimi nemuzu byt, nevim co se vsechno doma deje. Objevujeme stale nove lzi, nikdy bych neverila ze se to muze stat. Ale vim ze zivot je plny prekvapeni.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
Dobrý den, vztah dcera – matka – bývá velmi důležitý a často stěžejní pro život v dospělosti. Mívá různé peripetie a odstíny, vždy jde ale o to, naučit se poctivě pracovat s láskou a hranicemi v tomto vztahu. Také je třeba umět uspokojovat své potřeby a nezapomínat na ně… Jak tento vztah zpracovat? Máte několik variant: 1.když navštívíte mne, naučím vás využít řízenou meditaci k tomuto tématu a postupně k emočnímu ovolnění v tomto vztahu 2. můžete si vyhledat literaturu o tomto tématu (třeba Skrytá symetrie lásky) 3. můžete navštívit seminář rodinných konstelací. Obecně lze říci – naučte se být pozorovatelem toho, jak se máma chová a toho, co se ve vašem vztahu odehrává…