anonym Personál zeptal se před 12 roky
Dobrý den, před 10 lety jsem podstoupila interrupci, teď jsem těhotná se svým mužem, jsme moc rádi a na miminko se moc těšíme, ale nikdy jsem mu o té interrupci neřekla. Stalo se to dva roky předtím, než jsme se poznali, takže na začátku našeho vztahu jsem něco takového nechtěla vytahovat a pak už jsem prostě nemohla najít nějakou příležitost. Ale teď mám prostě pocit, že jsem mu něco zatajila a hrozně mě to trápí. Hlavně se vše zapisuje do průkazky a hlásí v porodnici, tak se bojím, aby se to nedozvěděl zrovna tímto způsobem. Nevím, co mám dělat a jak to vezme, když mu to řeknu. Přesto, že se ho to před těmi deseti lety vlastně netýkalo. Nevím, jestli poradíte nebo řeknete aspoň svůj názor. Říkám si, že to vlastně v té době bylo mé rozhodnutí, ale nepřemýšlela jsem nikdy nad tím, že to budu muset takhle vytahovat po těch letech. Ještě to budu muset vlastně říct v porodnici, kde jsem se zase dozvěděla, že sestřičky tam jsou třeba známé mých známých a tak. Takže z toho už mám také trauma. Myslím, že tam lékařské tajemství moc nefunguje a lidi pak vše překroutí. Děkuji za odpověď nebo radu či názor? E.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 12 roky
Milá Emo, v porodnici informace o potratu před deseti lety není nutná… (nu, řekněte sama, v porodnici i na gynekologii řeší současný stav, současného těhotenství, současného těla… anamnéza je sice často užitečná, ale tady využita v podstatě není…) Váš dotaz na mne působí tak, že sama se zákrokem nejste zcela vyrovnaná, protože to, co člověk bere jako přirozenou část svého života, nemá problém sdílet s ostatními natož s blízkými. Podle mého, potřebujete sama toto téma doladit a následně třeba říci manželovi. Můžete se objednat k profesionálnímu doladění… Přeji vše dobré.