anonym Personál zeptal se před 12 roky
Dobrý den, řešíme doma problém s bratrem, který se po 10 letech vráti z Čech na Moravu domů a bohužel značně pije (především o víkendech) a v přemíře alkoholu je dost agresivní (ve smyslu ne fyzickém, ale psychickém = výčitky, urážky). Již 4 měsíc se mu snažíme pomoct, vycházíme mu vstříct, našli jsme mu práci (mamka mu dala možnost bydlet u ní s veškerým konfortem). Jelikož o předchozí 2 zaměstnání přišel kvůli alkoholu, a je bez finančních prostředků, nezbývalo mu nic jeného, než se vrátit domů, teď nám vyčítá, že si tu nemůže zvyknout atd….Léčit a brát prášky na psychiku nechce, a tak nevíme co s ním. Po dobrém (z naší strany už nevíme jak na něj) to zatím vůbec nejde. Peníze "neudrží" jakmile má výplatu, okamžitě začne utrácet a na konci měsíce je již bez financí. Poraďte mi prosím, jak se všeobecně k takovémuto případu postavit. Moc děkuji

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 12 roky
Milá Jani, neveselé… ale vzpomeňte na pořekadlo: "Komu není rady, tomu není pomoci." Holt každý si svůj život volí a je za něj zodpovědný – pomoci můžeme člověku, který chce a chce stát na vlastních nohách. Bratr stojí na nohách rodiny – záleží na vás, jak dlouho mu nohy poskytnete a je otázka, co ho to naučí… Každý si hlídejte své zdroje a svou energii, dávejte jen to, co můžete, co máte v přebytku. Přeji vše dobré.