anonym Personál zeptal se před 12 roky
Dobrý den, jsem s manželem deset let a máme dvě dcery – 4 a skoro 2 roky.Naše manželství je jak na houpačce. Jsou dny,kdy všechno klape a je v pohodě,ale pak udělám něco,co není podle manželových představ a začne být zlý, nadává mi a vyhrožuje, že "pokud se nebudu chovat, tak potáhnu z baráku". Už mě dokonce několikrát napadl i fyzicky a když jsem to nahlásila policii, tak mě jednou dokonce i s dětmi opravdu vyhodil.Pak prosil, abychom se vrátily,že se změní, protože nechce přijít o děti. Nechala jsem se po dlouhém přemlouvání přesvědčit a vrátila se – jsou to už víc jak dva měsíce. Snažím se chovat podle manželových představ a tak bývá klid,ale jakmile udělám něco,co se mu nelíbí,už zase vyhrožuje, že takhle to se mnou nevydrží a tentokrát potáhnu už navždycky. Cítím se pod obrovským tlakem a nevím, co mám dělat. Asi ho mám ještě ráda,ale on mi hrozně psychicky ubližuje a vůbec se s ním nedá mluvit.Zkoušeli jsme už i manželskou poradnu,ale to vzdal jako zbytečnou věc. Váhám, jestli takové manželství má cenu udržovat jen třeba kvůli dětem a hlavně mě to hrozně vyčerpává a pak jsem třeba v situacích,kdy mi začne nadávat hysterická a zoufalá. Docházejí mi síly takhle stále bojovat a nevím,co dělat. Prosím, poraďte mi,jestli existuje nějaký způsob manžela usměrnit,že nejsem jenom loutka, která by měla hrát stále jeho hru. Předem mockrát děkuji.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 12 roky
Milá Evi, za stěžejní z Vašeho psaní považuji: "Váhám, jestli takové manželství má cenu udržovat jen třeba kvůli dětem a hlavně mě to hrozně vyčerpává a pak jsem třeba v situacích,kdy mi začne nadávat hysterická a zoufalá. Docházejí mi síly takhle stále bojovat." Odpověď je: Základ je, udržovat svoji vnitřní sílu, klid a stabilitu. Pokud cítíte, že v manželství to nejde, pak z úcty k sobě budete hledat, jak si to zařídit… Držím palce.