anonym Personál zeptal se před 12 roky
Dobrý den! Mám přítele, cca před půl rokem mu začaly problémy se zády. Doktor mu řekl, že se to úplně zhojí, ale bude to trvat nejméně půl roku. Je to už několik měsíců, co začal s léčbou a malé pokroky jsou, ale má stále bolesti, za které se stydí a tudíž se všech blízkých straní. Poraďte mi, prosím, jak mu to pomoci překonat. Silné bolesti přijdou vždy jen když se blíží návštěva nebo má někam jet. Jinak v běžném životě už normálně funguje. Akorát odstřihl rodinu i kamarády a říká že je mu nejlépe se mnou. Chtěla bych mu pomoci, aby byl zase takový jaký býval-společenský. S nikým jiným než se mnou o tom nechce mluvit. Opravdu hodně se za to stydí. Radila jsem mu, že by to měl zkoušet po krůčcích překonávat a občas aspoň jezdit za rodinou. Je to správně nebo ne? Předem mnohokrát děkuji za odpověď! :-)

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 12 roky
MIlá p., radíte mu dobře, jen to musí udělat on sám. Přepracovat vztah k sobě a k okolí… Má neoptimálně porovnané myšlenky a přesvědčení o tom, jak to má být a o vztahu k sobě. Ohledně bolestí před návštěvami to vypadá na psychosomatiku. Psycholog by se hodil, pokud uzná… Vy nezapomeňte na sebe a do společnosti choďte… Přeji vše dobré. "Zbytečně žijete v úzkosti a strachu, aby nikdo neviděl vaše chyby, abyste světu ukázali jen svou lepší část. To je velké vypětí, neustále držet na odiv to nejlepší. V určité chvíli se dostanete nahoru, ale není možné setrvat tam věčně. Proto také končí vaše vztahy – protože v nich ukazujete druhému jen své výšiny." OSHO