Dobrý den, potřebovala bych poradit. Jsem vdaná 28 let máme syny ve věku 27 a 25 let oba se v průběhu roku odstěhovali z domu a osamostatnili. Já tento stav beru jako součást života, ale manžel ztratil chuť do života, neboť všechnu svou lásku věnoval rodině. Ve svém dětství lásku rodičů moc nepoznal, brzy se rozvedli a matka mu jí nedala, tak se soustředil na rodinu. Již v průběhu manželství byly problémy, ale daly se řešit, ale on si pamatuje vždy jen špatné věci ty potom člověku vyčítá a pak přestane mluvit a chová se jako bychom ani spolu nežili. Tvrdí, že děti jsou velké a on už se mnou moc nepočítá. Nemluví již dva měsíce. Chtěla bych vědět jak mám reagovat zda mám na něho mluvit a chovat jako dřív nebo mám taky mlčet, ale mě to psychický hodně vysiluje a podepisuje se mi to na zdraví /stres/. Když se mnou hovořil byl ten nejlepší chlap na světě. Jak mu vysvětlit současnou situaci a jak mu poradit ať odpustí také všechny chyby a věci které se v průběhu manželství staly. On je má v sobě pořád zachovány a při příležitosti vždy vyčte a přestane mluvit, cítí se, že mu jenom křivdíme. Nejsem dokonalá, ale chci s ním být i nadále. Snad mi poradíte jak mu některé věci vysvětlit nebo zda jít do manželské poradny. Děkuji

Milá Jani, takových příběhů, kde se jeden zasekne, přestože mnohé je dobré, mi je vždy líto… Rad v tuto chvíli mnoho není – každopádně se nestresovat (tzn. smířit se se současným stavem) to neznamená, neudělat pokusy, které by mohly vést k urovnání – můžete mu napsat krásný dopis – doporučuji však konzultovat s nějakým člověkem, třeba poradcem (můžete mi ho poslat i do emailu)… – nebylo by dobré ho diagnostikovat, jen mu napsat, jak je pro vás důležitý, za co vše mu děkujete, za oc se omlouváte a co byste ráda, aby bylo a co bude, když se to nezmění (jen jemně, ne jako výhružku… jen konstatování…) Poradnu samozřejmě doporučuji… Držím palce.