anonym Personál zeptal se před 16 roky
Dobrý den, můj problém je ten, že v našen domě bydlí syn se svou rodinou – bez jakékoli nájemní smlouvy.Čas od času si pouští rádio na plný výkon, tak že se doslova třesou zdi v celém domě – nedá se to vydržet. Jsem už starší a nedokážu snážet ten hluk -po napomenutí je ke mně velmi hrubý, tvrdí, že ve svém bytě si může dělat co chce.Manžel raději stále uhýbá před rozmluvou s ním, sám pracuje a zajišťuje chod a údržbu celého domu a zahrady, syn tvrdí, že ho práce nebaví a nezajímá. Je stále vůči nám hrubější a bezohlednější. Měsíční nájem platí tak, jak jsme si stanovili – samozřejmě pro ně velmi výhodně, chtěli jsme s ohledem na jejich dvě děti jim nějak pomáhat. Bojím se, že až budeme nemocní nebo jeden z nás odejde, syn nám bude ubližovat. Prosím o radu, jak se máme zachovat.Zatím jsme si mysleli /a manžel si to pořád myslí /, že to půjde dohodou, ale já vím, že opravdu ne. Děkuji. Jana

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
MIlá Sárko, výchova vašeho bratra není ve vaší kompetenci a v současné době to není práce nikoho jiného, než jeho samého. Neznám majetkové poměry vaší rodiny – jedná se mi především o to, kdo kde žije a kde má hlášený trvalý pobyt – doporučuji, aby bratr neměl stejný trvalý pobyt jako vy čí vaši rodiče – trvalý pobyt je možné mu zrušit – nemá na něj žádné právo – bude pak hlášen na MÚ a exekuce vás nemůže ohrozit. Je třeba smířit se s tím, jaký život si bratr vybral… je to jeho volba a vám i rodičům nezbývá nic jiného, než ji respektovat a zařídit se podle toho. Přeji vše dobré.