Dobry den! Volam sa Juraj. Mam 21 rokov. Moj problem spociva v tom, ze asi nedokazem prijat zodpovednost a utekam pred nou. Zacalo to na strednej skole (studoval som na 8rocnom gymnazium) a v predposlednom rocniku som odtial odisiel. Dovod bol ten, ze som zacal mat zdravitne problemy a dokoncit rocnik by som mohol iba s komisionalnymi skuskami.Avsak tie mi nedovolili, lebo som vela vymeskal a nakoniec mi povedali, ze musim rocnik zoopakovat. Kedze sa tam udialo viac veci a stratil som doveru voci skole s vedenie (dokonca ma oklamali ked som riesil ci je mozne prestupit), rozhodol som sa zopakovat ten rocnik na iden skole. Prestupil som na druhu skolu. Nastupil som do 3rocnika strednej skoly. No aj tam som zostal asi 2 mesiace a musel som tam prerusit studium. Zdravotne problemy sa mi vratili, no uz som vedel, ze prave prerusenie nebolo nutne. Bolo mozne pokracovat aj so zdravotymi problemami. Ja som sa vsak rozhodol este raz zmenit skolu a nastupit na externe studium. Cize som treti rocnik na strednej skole ddostudoval externe. Aktualne som v maturitnom rocniku a po maturite sa chystam na denne studium vysokej skoly. Cize uz druhy rok som externy student. Tieto dva roky som byval doma s rodicmi a chcel som pracovat. No pracu som raz mal, raz nemal. Nieje zrovna lahke najst si pracu. Ja som z dvoch odisiel, lebo som nesuhlasil po moralnej stranke so zamestnavatelom. No mal som problem aj v inych pracach/brigadach vydrzat dlhsie. Akoby som hladal lahsiu cestu. Byt doma…Realne som vystriedal asi 4 miesta. A teraz viem, ze takto to uz dalej nejde. Ze sa to musi zmenit. Nechcem cakat do buduceho septembra na vysoku skolu. Chcem to zmenit co najskor. Viete mi povedat, ci toto moze byt psychologicky problem a ak ano, ako je mozne ho riesit..? Ci sa len silou mocou premahat a snazit sa nasilu udrzat si miesto. Doma necitim vobec podporu ani prijatie zo strany rodicov ani surodencov – ak to moze mat na to vplyv. Aj toto neprijatie doma pocitujem uz dlhe roky – asi 10rokov. A napr viem, ze moja mamina nechcela velku rodinu (je nas 6 surodencov a ja som piaty). Chcem sa pomaly osamostatnit a odist z domu. Mozno je riesenie aj to – odist aby som stratil istu isotu, ktoru mam kym zijem s rodicmi – ze ak aj nemam pracu tak aj tak prezijem – mam kde byvat, co jest…Viete mi poradit? Dakujem!

Milý Juro, vážím si vašeho věcného pohledu na sebe a okolnosti. Kde a kdy je jaká hrana zůstat nebo odejít… to je složité a multifaktorové. Se zaměstnavateli může být potíž, můžete však také zkusit dívat se na situace pozitivně, hledat si, co je na tom dobrého. Případně se naučit nebrat věci osobně… příp. stát se sám sobě šéfem – být na volné noze…Atmosféra doma k pohodě nepřispívá… jít na studentské bydlení, koleje by asi bylo užitečné… Jste hloubavý a citlivý mladý muž, bylo by dobré spolupracovat pravidelně s psychologem, utřídil byste si myšlenky a získal lepší náhled. Držím palce.