anonym Personál zeptal se před 16 roky
Mám velký problém, před 2 lety jsem se zamiloval do jedné dívký, u který jsem zjístil, že trpí anorexií, její váha je ca38kg, už byly pokusy o léčbu před tím než jsme spolu začali chodít,ale marně. Rodina o ní nestojí,ale ona k ní jo. Otec i matka bydlí odděleně v jednom baraku, otec matku často byl a ona to viděla,myslím,že z toho ty problémy začaly. Má strach ze zvýšeného hlasu,stale si chce něco dokazovat,ale nemyslí na své zdraví! Její příznaky, není, padání vlasů, modřiny po celém těle jen se trošku bouchne, suchá kůže, unava, polesti hlavy,nechut k sexu,problém s dýcháním a srdcem,různé exemy… Už s ní o tom problému nemohu mluvy,protože byly časté hádky. Tolik bych jí chtěl pomoci? Momentálně jsem si našel novou práci a nevím jestli je trest či co,ale začala se scházet s někým jiným a už se jednou stalo? Flirtuje do jeji hranice a pak to utne,ale ničí mě to? nevím,co stím mám dělat,nedokážu se soustředit a myslím na to,že je s někým jiným? Nechci jí stratit,ale trapí mě to? řekla,že na mě nubude čekat až přijdu z práce? Nevím proč to dělá a neuvědomuje si jak tím ublížuje. Prosím můžete mi poradit?

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
Milá maminko, v 18letech je dítě již natolik samostatně uvažující bytostí, že pro vás je nutné uvědomit si, že ona je zodpovědná za svůj život a vy už nemůžete výchovně nic. Chápu, že je to těžké, ale jiná cesta není. Pokud mezi vámi zůstane zachována přátelská komunikace, můžete ji občas říci v klidu a míru svůj pohled na její počínání, ještě lépe je s ní vést dialog, ve kterém budete klást více otázek, než dávat odpovědi a názory… Vám přeji, abyste si uměla zařídit svůj život, který vám bude přinášet radost.