anonym Personál zeptal se před 11 roky
Dobrý den, potřebovala bych poradit. Je mi 30let, mému manželovi 50 a máme spolu dvě malé děti. Problém spočívá v tom, že pracuje mimo republiku, doma je 2 dny v měsíci a jen na mě křičel, ponižoval a nadával, párkrát mi dal i facku. V té době byla situace neúnosná a našla jsem si milence. Zprvu šlo jen o sex a vzájemné sympatie. Teď je to rok a půl, manžel se změnil, když je doma, tak se vážně snaží, neříkám, že je dokonalý, to není nikdo, ale snahu o záchranu vztahu má. Jen, že miluju svého milence, je mu 54, ženatý je 34 let. U nich doma to prasklo, jeho manželka o poměru se mnou ví, navrhla jsem mu tedy, ať se rozvede, že to zkusíme spolu. Ale nechce. Na jednu stranu ho chápu, opustit po tolika letech člověka, se kterým žije, by jistě nebylo ani pro jednoho lehké. Na stranu druhou, když budu myslet na sebe, mě to takhle ubíjí, chvíle s ním jsou sice krásné, ale trápím se, protože ho nemám. Sex s manželem nechci, opravdu jen když je to nevyhnutelné. Nevím, jak z toho ven. Milenec se nerozvede, se mnou nikdy žít nebude a všechno to trápení je,dá se říct pro nic. Sice tvrdí, že mě miluje, ale mě to takhle ničí. Jaké je dle Vás nejschůdnější řešení ? Je možný, že se nějak sama dokopu k tomu,že takhle už nemůžu dál a ten poměr sama ukončím ? Děkuji Vám za odpověď Janča

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 11 roky
Milá Jani, jste ve velmi neradostné situaci, to ale víte. Rozvádět muže po 34 letech fakt není šťastný nápad. Myslím, že byste také nechtěla být opouštěnou ženou po 34 letech manželství. Holt budete muset se odmilovat a ženatého milence propustit. Možná pořadí bude jiné – síla vůle, bolest, projití bolestí, smíření se s tím, rekonvalescence a nové porozhlédnutí po vlastním životě. Můžeme se sejít na propouštění milence – pomáhají tomu léčebné meditace, pokud člověk opravdu chce. Přeji vše dobré.