anonym Personál zeptal se před 11 roky
Dobrý den, Je mi 18 let, mám hned několik problémů a zajímalo by mě, co by se dalo vyřešit bez osobní návštěvy psychologa a co by vůbec za opravu stálo. Přibližně od 11-12 let trpím komplexem méněcennosti, což je primárně dáno mými fyzickými propozicemi pro partnerský život. Přidalo se několik dalších věcí, u kterých je těžké určit, zda je to příčina, či důsledek (bojím se, že nedokážu bavit kolektiv, mám pocity že nikam nepatřím, že pro nikoho nejsem důležitý a lidé by se tu beze mě obešli,zároveň jsem hrozně vztahovačný a vše si vykládám, jako že se mnou někdo být nechce). Už dlouho nevidím smysl tu žít, jelikož mě nic doopravdy nebaví, žít pro kariéru se mi nechce a pro partnerský život nemám moc předpoklady. Několik let mám sebevražedné myšlenky a v těžkém období prvního vztahu jsem i jeden chabý pokus provedl, i když jsem si ihned uvědomil jaká to byla hloupost. Ony myšlenky ve mě však přetrvaly a nyní po komplikovaném konci dalšího vztahu nevím co dál. Nemyslím si, že bych se znovu pokusil o sebevraždu, ale spíše mi to brání být šťastný.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 11 roky
Milý Jirko, říci, že trpíš 12 let komplexem méněcennosti může být užitečné, pokud to vezmeš jako stav, který chceš změnit. Co když smyslem života je vytvořit ze sebe vnitně krásnou bytost, najít cestu, jak to udělat… Důležitá moudra pro tebe: - Bože, dej mi vytrvalost, abych překonal věci, které změnit nemohu, dej mi sílu, abych změnil věci, které změnit mohu, dej mi moudrost, abych tyto věci dokázal rozlišit. Aischylos - vše, co se děje, je dobré – není třeba se hroutit… - ostatní mají k tobě vztah takový, jaký máš vztah ty sám k sobě - co pro tebe neudělají ostatní, musíš udělat pro sebe sám… (ocenit se, pohladit se, milovat se) Přeji vše dobré a návštěvě u psychologa bych se nevyhýbala.