anonym Personál zeptal se před 11 roky
Dobrý den, mám léta kamarádku.Poslední dobou jí nějak vůbec nerozumím – nechápu, proč se ke mě tak chová. Např. mne zaúkoluje, abych vymyslela aktivitu (koncert, kávu, procházku) a pak VŽDYCKY odmítne, že se to nehodí ať přijdu JÁ K NÍ. Když tam jsem, neustále nás ruší její rodina (děti,manžel atd)tak jsme si začaly volat. Bohužel ona je v domácnosti já zaměstnána.V práci volat nemůžu, ale večer už jsem také unavená a chci se věnovat svojí rodině. Ona ale zásadně volá po 21. hod – prosila jsem ji již před lety, že je to pozdě, ať zkusí volat odpoledne – vždy mne odbyde, že to ona nemá čas. Většinou jsem ustoupila a hovor přijala i v tuhle pozdní dobu, ale mám s tím velké problémy. Jsem pak rozrušená, nemohu usnout, ráno brzo vstávám a manželovi se to také nelíbí, když je to často. Jakoby mne vůbec neposlouchala, nebrala na vědomí moje prosby, nevím co s tím. Nechci přijít o kamarádku, ale je tohle ještě kamarádství, nebo už jen manipulace? Děkuji

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 11 roky
Milá Moniko, někdy bohužel v životě děláme bolestivé poznání, že člověk, kterého máme rádi, myslíme si o něm, že je fajn, jsme vůči němu vstřícní, nechová stejné city k nám, že nás spíše používá jako věc, jako předmět, na kterém si potrvrzuje svou moc. Bohužel to působí, že tak je tomu i ve vašem vztahu. Vzhledem k tomu, jak silně emočně na vás tato situace působí, jeví se mi to jako vaše závislost na ni. Je třeba se smířit s tím, že váš vztah asi ochladne a vzít to tak – pohladit si srdíčko a nechat to plynout. Hovor vzít, když budete mít náladu, aktivity nechystat … Samozřejmě, že je vhodné o tom s kamarádkou promluvit, ale děláte, jak píšete. Lidé do života přicházejí a odcházejí – je to přirozené (jako když jedete dlouhou cestu vlakem – někdo nastoupí, vystoupí…) Přeji vše dobré.