anonym Personál zeptal se před 11 roky
Mám problém a potřebuji poradit, jak probrat s přítelem jeho nezdravou opičí lásku k dceři. Žiji s přítelem, který má dceru a kvůli které máme mezi sebou problémy. Jeho dceři je 32 let, má svůj byt /ten jí koupili rodiče, ona si přispěla jen nějakou menší částkou/, má nové auto / taky dostala od rodičů/. Je zaměstnaná a má docela slušný příjem. Ale často slyším poznámku, jak dcera nemá peníze. Když se k tomu vyjádřím slovy, že když nemá peníze, tak se musí uskromnit /chodí každý měsíc na umělé nehty, k holiči, na kosmetiku, kouří/, jsem špatná a pořád na ní něco vidím. Ona je mladá a přece chce vypadat pěkně. Jako kdyby ženská, které bude 50 neměla vypadat upraveně. Tatínek jí platí každý měsíc telefon, dále jí platí opravy auta, povinné ručení, posilovnu a nevím, co ještě. O vánocích jsem pekla cukroví a přítel chtěl, abych nabalila nějaké pro jeho dceru.Řekla jsem, že taky něco mohla upéct. Zase špatně, na to mi řekl, že ona chodí do práce. Zapomněl, v tu chvíli, že já chodím taky do práce a já pekla, po nocích a celý víkend. K vánocům jí dal nějaké peníze a nakoupil nějakou kosmetiku a oblečení. Ona mu dala pouze reklamní předměty, které v práci vyšetřila a plakát na kterém je ona na koni. Myslím, že ho to zaskočilo, ale neřekl nic, protože ví, že já bych se k tomu vyjádřila kriticky, tak mlčel, ale mrzelo ho to. Nesnažila se holka něco našetřit, aby tatínkovi, který jí celý rok prolepuje, něco pěkného koupila. Byla jsem s přítelem na dovolené v zahraničí a ona se ho ptala, jestli mi tu dovolenou platil nebo jsem si ji platila sama. To je přece naprostý vrchol, jak se může ptát vlastního otce, jak nakládá se svými penězi, přece se dceři nebude zpovídat. A on jí řekl, že mu to budu splácet, neměl ani sílu jí říct, že mně to zaplatil. Žijeme spolu, vařím mu, peru, uklízím, tak proč by to neměla být odměna za to, že o něho pečuji. A vše vyvrcholilo na Silvestra, kdy jsem dělala chlebíčky a on, že jí nějaké zaveze, ať udělám i pro ni. Mlčela jsem, neřekla jsem ne, ale nesouhlasila jsem s tím. Pořád se jí musí cpát horem spodem.Ona se netají a říká nahlas, že mě nemá ráda, přítel mi to dost často říká, když o ní mluví, tak dovětek je – ona Tě nemá ráda. Jen jsem k chlebíčkům řekla, že když mě nemá ráda, tak proč bych pro ni dělala chlebíčky? Hrozně se urazil, že pro ni něco nechci udělat, ale holka už by měla být samostatná, ale jen pořád má nataženou ruku, kdo jí co dá, ale ona nic. Nevím, jak mám příteli vysvětlit, že touto svojí opičí láskou ji zničí. Holka se neumí uskromnit, vyžít z peněz co má. Má problémy ve vztazích, dlouho s nikým nevydrží a já se bojím, že to je taky důvod, proč s nikým není dlouho. Když každý pozná, jak je náročná, tak od ní odejde, protože málo chlapů vydělá tolik, aby jí mohl dopřát takový blahobyt, jaký ona požaduje. Kamarád mého přítele podporuje syna, platí mu byt a chlapec jde a koupí si motorku, tak to je můj přítel velký kritik, jak to jeho kamarád dělá špatně, jak je blbej, že klukovi cpe a sám dělá to stejný, ale to nevidí, nevím, jak mu to mám vysvětlit. Máme s přítelem pěkný vztah, ale toto je jediný problém, který mezi námi je. Ona s námi nebydlí, není malé dítě, které si člověk bere na víkendy, tak se to snad dá rozumně vyřešit, ale opravdu nevím, jak to příteli vysvětlit, prosím o radu.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 11 roky
Milá Hawi, chápu, že patrně vidíte některé nešvary na dceři přítele… taky mi mnohé nepřijde správné. Potíž je ale v tom, že jste nebyla požádána ani přítelem, ani dcerou o to, abyste do jejich vztahu zasahovala. Přítel po vás chce, abyste ho vyslechla a občas mu pomohla podpořit dceru jídlem. Pokud máte pocit, že přítel se k vám chová hezky, že vaše soužití je pěkné, pak doporčuji vyhovět mu… Když vás bude hodně svědit jazyk, zeptejte se, jestli chce slyšet, co si o tom myslíte. Lepší než komentovat, je klást otázky bez uštěpačné intonace na to, jak to partner cítí vůči dceři, co si o ni myslí… Přeji vše dobré a uživejte toho hezkého, co vám vztah dává. Můžete samozřejmě navrhnout i https://rovena.info/manzelska-poradna-psychoterapie-rodinna-terapie-nymburk-kolin-mlada-boleslav.html – ono od nezávislé osoby může mnohé znít jinak…