anonym Personál zeptal se před 16 roky
Dobrý den. Mám zvažný problém. Jsem v 5. měsíci těhotenství a manžel si miminko moc přál. Ale najednou obrátil o 180 stupňů. Vyprovokovala to věc, na které jsme se neshodli a já jsem mu řekla svůj názor, že s tím nesouhlasím. Od té doby se začal chovat jako hulvát, psychicky mě trýzní, nebaví se se mnou, spíme odděleně, lže mi, vysmívá se mi do obličeje a nejeví absolutně zájem ani o mě ani o dítě. Nikdy jsme neměli tak závažnou krizi a dost mě překvapuje, že právě teď je schopen se takto ke mě chovat. Já už mám nervy v háji, mám výtok, průjem a zhubla jsem za víkend to, co jsem za poslední měsíc přibrala. Myslím, že toto jeho chování a narušování mého psychického stavu dost škodí miminku. Snad jen potrat by mu otevřel oči, ale snažím se držet a být co nejvíc v klidu, aby k tomu nedošlo. Dost se bojím. Potřebovala bych poradit nějaký závažný krok, který by ho probral a dokázal mu, že mě nemá tak jistou, jak si myslí a že si nemůže dělat, co chce, že má zodpovědnost za mě i za dítě. Máme zaplacenou dovolenou, myslíte, že je dobré abych tam místo s ním odjela s kamarádkou nebo sestrou nebo se mám raději odstěhovat nebo jak ho donutit, aby si závažnost svého chování uvědomil. Ani se už nezdravíme, je to peklo. Předem děkuji za radu.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 17 roky
Milá Romano, Vím, že je to situace nelehká… a odpovídat písemně není zcela ono, protože nevidím vaši reakci a je možné, že odpověď nebude pochopena, protože nebude zcela vysvětlena a přizpůsobena vašemu uvažování a situaci… Obecně: není dobré smrt tabuizovat…. tatínek odešel, má tě rád, ale odjinud… (odkud? někdy stačí ukázat na hvězdy či říct, tam z té hvězdičky…, jste-li věřící, máte to jednodušší), můžete mu společně popřát šťastnou cestu a k tomu třeba i říci, je nám to líto, ale víme, že to jinak nešlo…navždy zůstaneš v našich srdcích a dívej se na nás s láskou, my tu ještě chvíli zůstaneme a uděláme ze života něco hezkého… (bolest, která s tím je spojena, je třeba citlivě ošetřit – nejen u syna, ale i u vás) – je moc důležité, jak smrt manžela má vnitřně zpracovanou maminka (tedy vy…) Držím palečky a přeji vše dobré.