anonym Personál zeptal se před 12 roky
Dobrý den..je mi 15 let.. a už od té doby do více vnímám okolí vidim jak máma pije.Pije alkohol každý den a je věčně agresivní,křičí,brečí,pořád jsem ta špatná,všechno dělám špatně a ona musí mít vždy pravdu. Tátu nevídám. a když jo tak jednou za půl roku :/ nemá mi tu kdo pomoct.Bratr je věčně pod vlivem mariuhany..a já už si fakt nevím rady. Nedokážu se soustředit na školu protože mám stále v hlavě matku a to ,co bude až přídu domů..Nedokážu ze sebe shodit strach..bojím se jí na cokoliv zeptat o čem koliv si s ní popovídat :( bolí mě to! to že vlastně ani nevím co znamená pořádná rodina..a pořádné dětství.Mám dotaz jestli by šlo nějak poradit co mám dělat s tou mámou..jestli by něco šlo:) děkuji

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 12 roky
Milá Káji, bohužel ti asi neumím pomoci a řešení moc nevidím – do děcáku by se ti chtělo? K tátovi by to šlo? K prarodičům? Jde o to, že kdybys chtěla jít bydlet jinam, asi by to šlo, ale nevím zda to chceš (kdyžtak napiš na email či fb a proberem to). S mámou asi mnoho nenaděláš. Můžeš požádat mámu, aby s tebou zašla do poradny (v každém okresním městě jsou dvě vhodné porady: Pedagogicko-psychologická poradna a Poradna pro manželství a mezilidské vztahy). Dopoučuji knihu Miluj svůj život a držím palce – když buděš chtít cokoli probrat napiš na email či Fb.