anonym Personál zeptal se před 11 roky
Dobrý den Velice mě těší a chtěla bych se Vás zeptat na radu, která se týká mé rodiny. Bydlím v domě s babičkou, rodiči a čtyřmi sourozenci. Celkem jsme spolu všichni vycházeli, tedy alespoň do chvíle, než můj nejstarší bratr (19) začal nezvládat školu. Bohužel to s ním šlo pořád z kopce a když zašel do ještě mrazivějších podmínek a dokonce přešel na jinou školu, tak se přestal bavit s tátou, kterého se to, podle mého názoru dotklo. Táta s ním přestal komunikovat a občas se i stávalo, že si vjeli do vlasů. (Mimochodem můj bratr je teď ve 2. ročníku) A vlastně tím naše tragédie v rodině začala a pokračovala… Táta se nesnese s bratrem a tchýní, která se bratra zastává. Zároveň je naštvaný na mamku, která se zastává bráchy a koloběh těchto vztahů se pořád čím dál tím víc rozvíjí do čím dál tím užších a nebezpečnějších uliček. Jenomže je toto jenom cípek ledovce v naší rodině a já, která nemůže udělat vůbec nic, jelikož jsem emociálně slabší než ostatní, se bojí, aby se všechno ještě nezhoršilo, jelikož jsme uvízli na mrtvém bodě. Prosím o radu, jestli bych měla zasáhnout, nebo všechno přečkat v klidu a bez žádného stresu. Děkuji předem za odpověď Václava Chmelová Je možné s Vámi komunikovat přes email?

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 11 roky
MIlá Václavko, ty nemůžeš dělat mnoho, sama to píšeš a z mého pohledu nemůžeš dělat mnoho nejen kvůli tomu, že jsi emocionálně slabší, ale proto, že se jedná o duální vztahy, které si jednotlivci řeší sami. Ani nevím, kolik ti je. Ty můžeš říci, že ti ta atmosféra nevyhovuje, můžeš říct, napsat, jak to vidíš, sem si to napsala výstižně. Můžeš zkusit navrhnout poradnu pro manželství a mezilidské vztahy – je bezplatná v každém okresním městě. Jinak platí varianta "přečkat bez stresu …" Přeji vše dobré – napsat na email samozřejmě můžeš.