Paní Radano, mám problém se svým otcem a nevím, jak se k tomu všemu postavit. Deset let mám na sebe přepsaný domek, nyní jsem podědila další část staveb a zahradu.Ty roky jsme tam s manželem nic nedělali, protože otec vše využíval podle svého a my ho pro klid nechali.Teď je nám padesát, otci osmdesát a vše je v hrozném stavu. Samý nepořádek,který je na vyklízení snad na 10 let, a to nepřeháním, a navíc se tam ani nedá bydlet, vše je nutné opravit. Nyní jsme začali tento nepořádek vyvážet a on chodí za námi, vše komentuje a chce některé věci přenášet na jiná místa, kde to přece nemůže překážet, jak si myslí on. Něco odneseme a on hned prohlíží co a vynáší si to zpátky. Tak se hádáme, manžel už nemá chuť něco dělat, protože zase potom vyčítá, že něco hledá a určitě jsme to vyhodili. A tak nevím co s tím a jak to všechno ustát. Líbí se mu všechny povinnosti-placení-převést na nás, ale zůstat by mělo vše na svém místě a při starém. My ani nevíme, zda bysme se tam chtěli stěhovat, jen je třeba to tam dát do pořádku a pak se podle situace uvidí. Prosím o Váš názor a navedení, jak se k té celé věci postavit. Děkuji.

Milá Elen, jestli jsem to dobře pochopila, tak je to dar od otce… abych pravdu řekla, chápu to jako začarovaný kruh… Zkuste si napsat, jaké varianty jsou: - vrátit dar - nechat si ho a nechat vše, tak jak je, přijmout jen povinnosti placení spojené s tím – realizovat se jinde. - nechat si ho a měnit dle svého a být splachovací - nechat si ho a měnit dle svého a rozčilovat se Co si vyberete? Ať vyberete jakoukoliv variantu, přijměte vše, co k ní patří. A uvolněte emoce ostatní. Že se otec umoudří je momentálně nepravděpodobné…