dobrý den,manželka mi před rokem oznámila že se se mnou rozvede neuvedla důvod, vyhazuje mne neustále z domu její rodičů,so je nejhorší manipuluje s dětmi 12 letou dcerou a 4 letým synem tak že dcera jí komentuje každý můj krok jak po telefonu tak na sociální síti kde ji navádí k různým nepravdivým a smyšleným skutečnostem které dceru velmi negativně ovlivňují, má problémy ve škole,se spolužáky,je velice zamlklá.manželka děti nutí spát s ní v jednom pokoji kde do nočnich hodin je puštěná televize,manželka mne neustále i před dětmi slovně napadá,často velmi hrubě asprostě,vše jsem řešil na sociálce kde je vše sepsáno ale to je všechno. manželka pracuje na soudu kam podala návrh ke svěření dětí do její péče,všechny listiny od sociálky ma první v ruce a všechno popírá. prosím o radu kam se obrátit aby manželka navštěvovala manželskou poradnu kterou odmítá,já do poradny pravidelně chodím.podle chování manželky usuzuji že není psychycky v pořádku.je nějaký způsob jejího odborného vyšetření? děkuji

Milý Pavle, situace pro mne není zcela přehledná. Pochopila jsem, že manželka se s vámi chce rozvést a chová se k vám nehezky, zároven do vašeho partnerského konfliktu zatahuje děti. Na nápravě manželka nespolupracuje. Takové prostředí není vhodné ani pro děti ani pro vás. Přečtěte si zákon o rodině. Z toho vyplývá, že sociálka má právo nařídit v zájmu dětí psychologickou spolupráci… rodinnou i individuální. Se sociálkou je to někdy těžké – vždy vše protokolujte, mějte žádost a chtějte řešení – nejlépe písemně, pak můžete se odvolat k nadřízeným. Doporučuji nelpět na manželství a nastavit prostředí tak, aby bylo pro zůčastněné co nejklidnější. Přeji vše dobré.