Mám tento problém a nevím jak se zachovat, tchýně se snaží kupovat si lásku vnoučat, ale bohužel ony o to nestojí, mám dcery 19 a 10 let, jako malé s babičkou neměly problém, když bylo třeba byly u ní na hlídání, ale později, když začínaly mít svůj rozum chtěly k ní čím dál tím méně, mají spoustu svých aktivit a kamarádů a o babičku nemají zájem, podle slov mladší dcery, u babičky se nudím a ona mně pořád do něčeho nutí atd. Vyvrcholilo to tím, že babička přijela na návštěvu starší dceři dala čokoládu a 100,- Kč, dcera poděkovala, ale to babičce nestačilo, nastavila jí tvář a ukazováčkem jí naznačila kam ji má políbit a byla jsem svědkem toho, že dceři to bylo velice nepříjemné, ale nechtěla dělat zle a pusu jí dala. Později se mi svěřila, že měla chuť jí ty peníze dát a říct, že je nechce, protože to cítí jako citové vydírání, nejhorší na tom je že to není poprvé ani naposled a že jsme to s tchýní už řešili i s manželem, ale ona si nedá říct. Prostě, když to shrnu dcery ji respektují jako babičku, ale ona na ně tlačí, že jí musejí milovat a tím je naopak odrazuje a když třeba jedeme z manželem k rodičům na návštěvu, dcery s námi odmítají jet. Mám pocit, že tchýně zblbla z telenovel, kdy jsou všichni sladcí a přecitlivělí a očekává že mi všichni budeme také takoví. Shodli jsme se doma s manželem i s dcerami že máme stejný názor, ale bohužel jsme moc "měkcí" říct tchyni na rovinu co si o tom všem myslíme, protože jsme přesvědčeni že jí jen ublížíme a nikam to nepovede, protože ona si stejně bude myslet svoje. děkuji za odpověď

Milá Kristy, mám pocit, že máte o situaci vcelku přehled, tak vlastně tápu, na co se mne ptáte. Dcery je dobré poučit, že některé návštěvy se vykonávají ze slušnosti v rámci rodinných vztahů, že po nich nikdo nechce, aby tam trávily prázdniny, ale aby občas vykonaly společenskou návštěvu – že až budou babičkami, taky budou rády, když se za nimi vnoučata staví. Babička projevuje lásku jak jí je to dovoleno a jak umí. Neumí se vypořádat s tím, že ji potomci nechtějí. Přeji vše dobré.