anonym Personál zeptal se před 11 roky
Dobrý den, je mi 17 a bydlím se svojí mamkou a babičkou v rodinnem domku. Moji rodiče jsou rozvedení a mamka má přítele, ke kterému jezdí na víkend.Jenže problém je v tom, že v týdnu pracuje, já chodím do školy a ona si pak o víkendu odjede a ani doma neuklízí, všechno dělá babička a já se jí snažím pomáhat. Přitom babička taky není nejmladší a zasloužila by si trochu víc klidu.Už mě takováto situace hrozně štve, přijde mi, že to není normální, chtela bych se svoji mamou taky trávit víkendy jako ostatní. Mrzí mě když od kamarádek slyším, jak jezdí se svou rodinou na výlety nebo jak společně grilují a já nic z toho většinou nemám. Neřikám, že potřebuju, aby byla každý víkend se mnou, ale zas nemusí být každý víkend pryč. Nemůžu se s tím ani svěřit kamarádkám, protože co by si o mně pak pomyslely? A o mojí rodině taky. Nevím co mám dělat, nechci zas být sobecká a řikat mamce ať k němu nejezdí, je to přece její rozhodnutí.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 11 roky
Milá Katko, rodiče nám dávají někdy zabrat. Plně chápu, tvoje pocity, k dospívání patří to, že člověk potřebuje rodiče sice jinak než v dětství, ale potřebuje… (mmj. a co táta a víkendy?) … nějak s nimi pobejt, sdílet, dostat uznání… Mamka to nějak necítí… proč nejedeš někdy s ní nebo její partner k vám? Tak se tvoří nové rodiny. Ano, k dospívání patří i schopnost vnímat potřeby druhých i rodičů, to děláš, tak se neboj mamce říct své přání, své pocity. Je možné, že mamka vyjde vstříci, je možné, že ne. Pak nezapomeň myslet to, že je dobré být vděčný za to, co máme, než smutnit za tím, co nemáme (máš mamku ve všední dny, máš babičku). A život si tvoř tak, aby jsi v něm měla radost. Kamarádka unese pravdu. Asi je pro tebe nějak těžké přijmout to, jak rozvolněné vztahy u vás v rodině vládnou… kamarádka to přijme… Přeji vše dobré a držím palce. p.s.: dej třeba mamce přečíst svoji úvahu, kterou jsi napsala pro mne a můžeš zvážit, jestli ji dáš přečíst i mou odpověd. Hlavně se neboj a neuzavírej se :).