Dobrý den, s přítelem jsem 3/4 roku. Od prosince spolu bydlíme. Je báječný, i když je velmi náročný na svoje okolí, a tak dost často upozorňuje na nějaké nedostatky, vůči mě, ale i vůči ostatním. Jinak je zodpovědný, milý, trávíme spolu většinu času. Nedávno se však zmínil o své nové kolegyni, řekl její jméno a že mu něco olikovala na facebooku. Vím, zdánlivě neškodné, ale vzhledem k tomu, že si o většině lidí nemyslí nic dobrého – viz. výše, tak bylo dosti podezřelé, že se vůbec o někom zmiňuje a ještě k tomu o kolegyni, kterou znal týden. Přešla jsem to však mlčením. Nedávno mi však ukazoval něco na telefonu a já si všimla, že poslední, kdo mu psal je právě ta kolegyně. Bezděčně a jak už to u Smartphonů bývá jsem viděla konverzaci, která nasvědčovala tomu, že si píší v pracovní době každý den (přítel mezitím změnil práci, a tak nejsou na stejném pracovišti). On je k ní velmi milý, ptá se jí každý den, jak se měla večer, že zajdou spolu na oběd, že mu chybí na novém pracovišti atd. Předpokládám, že vzhledem k tomu, že jsme spolu takřka pořád se nic víc nestalo. Mě však zžírá představa, jak ho tahle holka zaujala, že mu stojí za to aby si s ní tak často psal a byl tak strašně milý, když například k mým kamarádům nemůže najít cestu a teď s holkou, kterou před odchodem z práce znal 14 dní si chce tolik povídat. Nechci ho nijak omezovat, nechci ho vlastnit, nechci mu říkat, že jsem viděla, že si píší. Spíše hledám cestu, jak z toho ven u sebe. Jak se mám nad to vše povznést a nemyslet v práci na to, že si zřejmě teď píší…je to šílený. Mozek chápe, že to nic není (i když je opravdu divné, že se předtim neznali, neřekla bych, kdyby to byla kamarádka z dětství). Pomůže například si na to téma založit deník a všechny obavy si tam vypsat? Opravdu potřebuji bojovat s takovou žárlivostí.

Milá Lenko, že vás tento kontakt u přítele zaujal, je pochopitelné. Podstata je v tom, věnovat pozornost tomu, co je mezi vámi a taky měnit myšlenky a pocity své. Máte obavy o to, co by bylo s vámi, kdyby … Je třeba důvěřovat,že vše, co se děje, je v pořádku a děje se ve váš prospěch, vše, co přijde zvládnete. (necht partner činí, co potřebuje, kdyby neohlídal exkluzivitu vášeho vztahu, tak že děkujete za to poznání…) Opakujte si, tím, že budu mít myšlenky na něj a strach, tím akorát zničím svou práci a stejně nic nevyřeším…. apod. Lépe naučím při osobním setkání rovena.info/kognitivne-emocni-revitalizace-psychiky-kerp.html .