Dobrý den, před pěti lety jsem se seznámil s partnerkou která měla dítě. tehdy mu bylo 2,5 roku. od narozeni vyrustal bez otce a da se rict ze ho neznal, jen dostaval jednou za tri mesice dopis z vezeni. Mel jsem velky zajem mu delat tatu a vychovavat ho s partnerkou. od jeho 4 let bydlime spolecne. dnes je mu 7 let. vse klapalo bezproblemu az do lonske amnestie kdy jeho otec vylezl a zacal jevit zajem. Dnes ho vida 1krat mesicne a i to bohate staci na to aby mu nabulikoval ze me nesmi rikat tato, ze ma jen jednoho tatu a buh vi co jeste. a ja timto ztratil zajem ho vychovavat, zivit ho, jezdit na vylety, kupovat mu darky atd.. protoze se nam stalo ze ja i jeho otec jsme mu koupili stejny darek a on videl jen ten od sveho otce. do toho se nam pred pul rokem narodil syn. dnes to u nas vypada nasledovne: s partnerkou nam to klape, jejiho syna jen pozdravim a nevenuji se mu, vzdy si v duchu reknu ty mas prece sveho tatu… delam rozdili, protoze si rikam ze kdybych je delil stejne, tak ten starsi bude mit vzdy vic protoze dostane jeste od sveho otce (pred amnestii to tak nebylo, to jsem se mu hodne venoval a daval mu plno darku) a vsechnu svoji energii a cas venuji svemu synovi. vim ze je nekde chyba a obavam se ze asi ve me, protoze on je jeste malej a asi nechape ze jeho otec sam odesel od rodiny a je to kriminalnik a recividista. Jsem si jist ze pokud to takle pujde dal budu muset od teto rodiny odejit i pres to ze sveho syna miluji a i s partnerkou nam to klape… poradite mi prosim?

Milý Pavle, vy nejste jeho táta, to je pravda. Hezký vztah k dítěti může mít jen táta? Jste muž, se kterým žije. Nemohl si vybrat… Nevím, jak se k vám chová on, zda vás odmítá nebo jen chce, abyste uznal jeho tátu… Postavte si to, prosím tak, jsme to lidi, kteří k sobě nějak přišli, s nějakou minulostí, věcmi, které k nám patří apod. a chceme tu spolu žít a dělat si hezky, respektovat druhého v jeho realitě… Když toto nezvládnete (z uraženého ega), uděláte další bolesti… Tak vám držím palce.