Dobrý den, s manželem jsem asi 20 let a máme 19-ti letou dceru, která letos maturuje. Můj manžel byl vždycky dobrý otec, který chtěl pro dceru vždy to nejlepší, ale taky je zarytý odpůrce kouření. A když bylo naší dceři 18 let, tak její první dospělý čin byl, že sdělila otci, že kouří. Ten s ní úplně přestal komunikovat, protože to cítí jako zradu. Myslela jsem si, že to časem přejde buď jednoho nebo druhého. Jenže všechny starosti kolem dcery zbyly na mě. On se o ni vůbec nezajímá, nemluví s ní. Teď začala mít problémy ve škole s prospěchem a já potřebuji, aby se začal chovat jako otec a pomohl mi řešit dceřinu situaci. Několikrát jsme se kvůli tomu pohádali, ale nikdy to nevedlo k žádnému řešení. Vidí jen svoje sklamání a to, že je dospělá, tak ať si svůj život zařídí sama. Já nevím, jestli mám první řešit problémy dcery nebo postoj manžela. Jen vím, že nemůžu pořád dělat rozhodnutí za oba rodiče a taky, že ikdyž je dcera věkově dospělá pořád potřebuje nějakou pomoc a směrování aspoň k úspěšné maturitě. Co mám dělat?

Milá A, no to je situace… z venku působí absurdně… že rozumný otec ztratí rodičovský nadhled. V podstatě vás chápu a souhlasím… ale vy taky ne musíte nic řešit. on je dospělý, ona dospělá… fakt je, že nezměníte ani jednoho… dcera zašla již za otcem? co ona má problém s ním…? dcera necht děla, co umí, jen ji informujte o tom, bud škola nebo práce a příspěvek na nájem a stravu… o tom že je dospělost… k úspěšné maturitě má dojít sama… nezapomente, že s manželem chcete zůstat i po odchodu dětí z domácnosti… Navrhnout popovídání v poradně? Přeji vše dobré.