anonym Personál zeptal se před 11 roky
Dobrý den Pane doktore. Nevím ,co mám dělat a popravdě říkat se mi o tom známým moc nechce ,jelikož se bojím ,aby mě nehnaly k psychologovi atd. Bojím se těchto věcí.Vždy jsem byla odtažité a tiché dítě ,ale nebylo to tak strašné. Vše to začalo asi pře třičtvrtě rokem , kdy můj brácha na tom byl fizickyy špatně a rodiče z něho zase psychicky. Neměla jsem s kým mluvit o mých problémech a pak když jsem viděla bráchu málem umřít mi to přidalo ještě víc na psychice. Začala jsem se sebepoškozovat a to nabíralo na intenzivitě. Na začátku roku jsem se málem i předávkovala ,ale nejspíše z velkého množství prášku to můj žaludek nevydržel a vyvrátila jsem to. Nikdo o tom neví a ni to že se sebepoškozuji ,jen kamarádka ,která si myslí ,že to je kvůli problémům a snaží se mi pomoc ,ale nejde to. Nejraději bývám sama. Dokážu klidně hodiny sedět na jednom místě a vyčítat si spoustu věcí. Vše si beru moc osobně a zaplavujou mě myšlenky ,že za vše co se stane můžu já ,ale to není úplně vše. Poslední dobou mívám vidiny i slyšiny. Neberu žádné léky nebo drogy aby to mohlo být z toho. Jen jsem kouřila ,jelikož mě to uklidňovalo. Nemůžu spát ,protože mě ty slyšiny a vidiny nenechají. Mám z toho strach. Jako by mě něco pronásledovalo a když neudělám to co chce nedopadne to dobře. Každou noc brečím a jsem ráda jestli spím víc jak 5 hodin ,jelikož většinou spím tak 4. Na každého jsem hnusná a protivná i když nechci. Vyčítám si to pokaždé ,když jsem k někumu neprávem hnusná. Kolikrát mlátím do věcí ,abych se uklidnila. Nebo dokážu mluvit sama se sebou. Zlepší se to jen když si čtu knížku která mě baví a podobné věci. Vě škole jsem se zhoršila a má být rodičák nevím ,jak rodičům vysvětlit ,že jsem se se známkami zhoršila i dokonce o 2-3 stupně. Nechci to někomu říct. Nechci aby mě nazvaly psychopatem , i když jak to vypadá jím nejspíš sem. Bojím se že by to přičetli i k pubertě ,jelikož mi je teprve tedy bude mi za pár měsíců 16. Předem děkuji za odpověď

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 11 roky
Milá Vendy, jsem psycholožka (nikoliv doktorka a nikoliv muž). Psychologa a psychiatra ti skutečně musím doporučit. Základ je, že se nemáš ráda a děláš: "vyčítam si spoustu věcí. Vše si beru moc osobně a zaplavujou mě myšlenky ,že za vše co se stane můžu já." Vidiny a slyšiny – s těmi je náročný život – kamarádky dvě to zvládají, ale mají za sebou hodně znalostí a práce. Nech si pomoci léky – antipsychotiky, co nejdříve, at nezabředneš do ještě větších problémů. Rodičům to asi budeš muset říct. Přijmi se taková, jaká jsi. Odpust si a odpust všem a požádej o odpuštění… v duchu… MIlovat, znamená přijímat svět takový, jaký je. Pust se do knih: Žít s radostí. Osobní síla. Miluj svůj život. Pak dej vědět. Držím palce.