anonym Personál zeptal se před 17 roky
Dobrý den, je mi 39 let, vdaná jsem 2 roky, vztah s manželem trvá celkem 5 let a máme dceru, které je 1 1/2 roku. Oba dva již máme jedno manželství za sebou, já jiné děti nemám, manžel má z předchozího manželství dceru a syna, se kterými se ale vůbec nestýká. Prý vinou jeho bývalé manželky, která poštvala děti proti němu. Manžel poslední rok pracuje v Praze již celý týden a domů za námi jezdí jenom na víkendy. Zhruba před 3 měsíci se manžel začal chovat nezvykle a teď o vánocích jsem ho našla spát v obýváku. Zeptala jsem se ho, co se děje, protože jsem něco tušila a on mi potvrdil, že má v Praze milenku. Prý to tak nechtěl, ale moc se zamiloval. Mně i dceru prý má moc rád a nejraději by nás chtěl obě = mně i milenku! Mezi námi se prý nic nezmění, stále bude na víkendy jezdit domů a je pravda, že jezdí, plánuje společné výlety, finance, ale v neděli večer odjíždí do Prahy za milenkou…. Jsem z této situace moc nešťastná a nevím, jak jí řešit. Manželovi se pravděpodobně do žádného řešení nechce, protože mu tento stav vyhovuje. Mám trvat na tom, aby tento stav nějak vyřešil, ať již tak, že se vrátí ke mně a nebo odejde k milence a nebo počkat, až jeho počáteční zamilovanost vyprchá? Pořád ho mám moc ráda a nechtěla bych, aby od nás odešel, a proto ho nechci odehnat nějakými ultimáty, ale zároveň nejsem schopná tuto situaci snášet déle bez mlčení. Co dělat? Poprosila jsem ho, aby zvážil, jestli našemu vztahu nechce dát ještě šanci a slíbil, že o tom bude uvažovat. Ale měsíc utekl jako voda a nic se neděje, pravděpodobně mu tento stav vyhovuje.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 17 roky
MIlá Silyne, vstoupit do rodinného systému muže, který má děti se dvěmi ženami nebývá jednoduché. Jeho minulost skrze děti je ji jeho přítomností – ani pro něj to není jednoduché se v tom orientovat a má kapacitu na volné partnerství (oddělené žití beze svatby). Vy byste si patrně přála od partnerství něco jiného, není ale moc pravděpodobné, že vám to je schopen dát. Rozhodně nemám pocit, že byste byla tak špatný člověk, jen jste v situaci, ve které se cítíte velmi nejistě. Zvažte, zda příjem a výdej v tomto vztahu je v rovnováze… Přeji vše dobré.