anonym Personál zeptal se před 11 roky
Dobrý den, prosím Vás moc o radu. S otcem mého dítěte (8 let) jsme se rozešli mj. i kvůli neshodám ve výchově. Já jsem to vnímala jako sabotování všech svých snah. Např. od útlého věku syna otec odmítal venku zdravit, kdysi na výletě při návštěvě restaurace se urazil a před zraky syna odešel bez objednání jídla,když jsem se ho ptala, proč tu nepozdravil. (prý v takovém pajzlu zdravit nebude). Nyní, když vidí, že Ondrášek nezdraví, tak zdravit začal. Syna po víkendu nemůžu dostat ráno z postele, o víkendu u otce se budí vždy mezi 5-6 h, ale Jiří odmítá ho dát do postele dřív, chce mu číst. (ne sice dlouho, ale Ondra nemá ve 19.30 už ani sílu na zuby a ani za hodinu ještě nespí, ač se mu zavírají oči. Od čtvrtka jsem hlídala syna u otce za Prahou opět i já, Ondra se sem tolik těší, protože v lednu jsem se s ním odstěhovala 200 km do svého rodiště. (Skončila jsem v práci Praze kvůli problémům s ušima z hluku.) Ondra tu nechtěl být na Velikonoce s tátou sám – bál se, že při neposlušnosti zas na něj bude Jirka jen křičet nebo mu nařeže, tak jsem tu opět. Marně Jirku prosím, vysvětluji, roky kvůli podobným věcem. Něco řeknu, Jiří řekne opak. (U drobností by to samozřejmě nevadilo.) Do poradny kv. výchově jít se mnou odmítá,i kv. vzdálenosti,vše ví nejlépe sám, ač si nikdy nic nepřečetl. Ondra má dávno zničené sebevědomí a tyhle rozepře samozřejmě psychiku dál poškozují, navíc když se přiklání k jednomu z rodičů. Např. se mi chlubil, že u rodičů Jirky ho nechávají na PC snad hodiny. Jsem už opravdu bezradná a zoufalá. Děkuji moc za odpověď, ač je tu asi každá rada drahá… Jana Pinkavová

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 11 roky
milá Jani, je to tak, na ježdění po silnici člověk musí zvládnout soubor předpisů na výchovu takové nařízení neexistuje… Jde o to, co vás nyní trápí. Obavy o psychiku syna… Je dobré důvěřovat tomu, že jste synovi vybrala toho nejlepšího otce, kterého mohl mít (nezapomente, že jinak by to nebyl on), dále se dívejte na to dobré, co synovi přináší a důvěřujte, že syn si pro svůj život najde, co potřebuje. Můžete mu nabídnout knihu… Kdyby vaše obavy byly vskutku velké, pak můžete požádat sociálku, aby vyzvala v zájmu dítěte ke spolupráci s poradnou. Přeji vše dobré.