Prosím Vás. Je mi opravdu hrozně. Skončila jsem střední školu s tím že jsem zas nenavázala řádne přátelstvý a s lidma který se mnou alespoň mluvili jsem se pohádala. Na základce mně šikanovali a měla jsem jen jednu kamarádku ale pak ji to se mnou omrzelo. Vždy jsem samu sebe videla jako stydlivou, citlivou, empatickou,nápomocnou ale s vlastní hlavou. Byla jsem se sebou v pohodě. Pokažné mi ale ten s kým jsem se pohádala vyčítal egoismus, že všechno musí být o mně a podle mně,nevšímam si okolí a tak dále. Byla v tom spousta krivd a nepravd ale zjistila jsem že nejsem taková jak si myslím. Opravdu bych nejradeji mluvila jen o sobě ale nikdy to nikoho nezajímalo. Je mi hrozně protože jsem byla opravdu jako slepá, nechápala jsem spoustu věcí co lidi prožívali a já si je prožila až teď, hrozné depresivní pocity a nepochopení okolí. Potřebovali pomoct a já to nevnímala. Pořád se teď brodím minulostí a přemýšlim jak až nevšímava jsem byla. Jak mohlo být všechno jiné. Teď mám ale dilemu. Jdu na vyšší střední ale mám strach že to zas zvorám s lidma. Teď mám moc chaos v hlavě,řekla jsem si že nemám chtít kamarádku protože to neumím. Je to jediné so chci ale musím se toho vzdát a naučit se být sama protože nechci naštvat další lidi. Mám asi deprese z toho nejkrásnejší by bylo kdybych měla kamarádku která by se sama od sebe zajímala co mi je a chtěla mi pomoct.Bez toho aby mi pak vyčítala egoismus. Já jsem zmatená. Lidi nejprve řeknou abych mluvila o tom co mně trápí a pak přesnej opak že si mám nechávat věci pro sebe a nezatěžovat okolí :(

Milá Ali, byla by škoda, že by jsi se odsoudila do samoty. Člověk je tvor tlupoidní. A vztahy se učí… to je tak – každý by měl cítit zodpovědnost za sebe, nepřenášet tíhu na druhé, to ale neznamená, že si nemohu nechat nějak pomoci, vzít inspiraci, ale nepřenášet zodpovědnost. Jen sdílet a vnímat hranice, co je koho… Nemá smysl se bičovat a vyčítat si minulost… Přečti si něco o komunikaci, o aktivním naslouchání… a zkoušej a uč se :) Držím palce – to půjde…