anonym Personál zeptal se před 11 roky
Dobrý den. Prosím Vás, na koho se obrátit když jsem si prožila 2 měsíce v nelidských podmínkach na psychiatrické léčebně? A já byla z těch poslušných pacientu,ani nevím jak strašne se museli chovat k ostatním. Já tam byla pro pokus o sebevraždu. Vzbudila jsem se přikurtována k posteli a byla úplne mimo ze sedativ nebo čeho ale uvědomovala si všechno, že sem tam hodně dlouho, celé tělo jsem měla ztuhlé, nemohla sem na záchod a výživu mi dávali hadičkami, prosila jsem aby mně pustili tak moc že by to každému zlomilo srdce ale oni mně ignorovali. Pak jsem byla v kazajce v polstrované cele kde jsem se celou dobu jen klepala od strachu v koutě, sem tam někdo přijel, hodil mi nechutnou stravu a nasilu mě nacpal léky nebo mi dali injekci že sem nevědela ani jak se jmenuju. Chovali se ke mně jako k zvířeti, smáli se mi, poňižovali mně a ke všemu ještě říkali že je to pro mé dobro. Je mi z toho opravdu hrozně, hlavně že s tim nikdo nic neudelá protože "bláznum" nikdo nevěří,ani moje rodina mi nepomuže. Přitom sebevrazi nejsou žádni postižení nebo co, jen sme moc citlivý na tento svět, nemáme dostatek lásky a porozumění… A tak jediné v čem mi pomohli v léčebně je že se příště musím ujistit že opravdu umřu.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 11 roky
Milá Dominiko, to je takřka neuvěřitelné… abych pravdu řekla, moc nevím, kam se obrátit tak, aby to bylo efektivní – můžeš zkusit napsat na ministerstvo zdravotnictví. Alespoň proběhne nějaký korespondence mezi organizacemi… Dominiko, tím, že se zabiješ, nevyřešíš nic – jen projevíš neúctu k životu – chápu, že tě duše může bolet, místo smrti ti však přeji, abys nacházela cestu jak to řešit. cesty jsou – hledej a nacházej. Držím palce.