Prosím Vás, jak se mám vypořádat s typem lidí jako tohle: Měla jsem jednu dobrou kamarádddku která ale už několik let chodila do takového křesťanského spolku. Už nejaký čas je ale opravdu posedlá, jakoby měla úplne vymytý mozek! Nemám nic proti žádne víře ale tohle už je moc. Chodila jsem s tou partou ven i když mi bylo divně když přišli ty řeči o bohu atd… Ale už se mi zdá že pořád naschvál nadhodí takovou tému a když vyjádřim svuj názor tak se po mně svezou nebo říkají úplne iracionálni keci/ argumenty jako :" Protože to tak je/Protože to je pravda/ Protože já to vím…" Vubec si nepřipouštejí že se třeba mohou mýlit když sem řekla při dalším takovém rozhovoru neco ve zmyslu " A co když třeba po smrti není nic?Měli bychom si to tady tedy pořádne užít,svět je krásny…" tak se po mně svezli že "To jen kvuli tomu tady žiješ?" Hrozně mně to naštvalo. Asi bych se mněla přestat stýkat s takovými lidmi ale je mi líto že to byli dobří přátelé a teď se chovají hrozně

Milá Viki, nu a to dohromady ve vašich hovorech "o nic nejde". Už chápeš války kvůli víře, kvůli víře v politice např. ve Schwarzenbergra nebo Zemana? To je absurdní, že? Všimni si i toho, že i tebe to velmi dráždí, že je záměrně "zkoušíš". V takových momentech je moudré říci: "vidím, že se neshodneme, akceptuji, že ty si myslíš to a to. Budu ráda, když budeš akceptovat, že já si myslím to a to…" Nemá smysl se pokoušet někoho o něčem přesvědčit… Můžete udělat dohodu, že se o této tématice nebudete bavit… že můžete spolu trávit čas činnostmi, které vás spolu baví. Můžete jim říci, jak vás mrzí vznikla situace… (myslím, že i tebe zajímá, jak je to se smyslem života… jdi po tom do hloubky… jinou cestou…) Přeji vše dobré.