anonym Personál zeptal se před 17 roky
Dobrý den, ráda bych znala Váš názor nebo zkušenosti s hádkami ve vztahu a zda je lze nějakým způsobem odstranit? Můj problém spočívá v tom, že jakmile přítel řekne něco, co se mi nelíbí, začnu být zlá a vztek narůstá pokud z jeho strany vidím nezájem, jako by mu to bylo jedno. Dokážu být velice nepříčetná. Dalo by se říct, že se v té chvíli nedokážu ovládat, vyčteme si dost věcí a řešíme ty jsi řekl tohle a já tohle a měl jsi to říct jinak. Je to hrozné a strašně nás to unavuje a vysiluje. Mám pocit, že se dost snažím, aby jsme se dohodli, ale zatím neúspěšně. Je pravda, že velký podíl na tom nesu sama, ale nedokážu se přes tyto věci jen tak přenést a mávnout rukou. I když si říkám, že musím, dokáže mě snadno vyprovokovat i maličkostí. Prosím poraďte, zda se s tím dá něco dělat???

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 17 roky
Milá Péto, váš dotaz nejprve vypadá jednoduš, ale při druhém pohledu se ukazuje, že problém má několik rovin. Jedna z nich je vaše stereotypní dysfunkční reakce, ale pak je důležitá i vztahová rovina – i zde jste se již nyní dostali do streotypu – bylo by dobré zajít ke zkušenému psychoterapeutovi a nalézt vztahově emoční vzorce – pojmenovat je a hledat cestu ke změně. Jedná se opravdu o věcný problém nebo o rovnováhu ve vztahu v některé z jeho oblastí? Třeba vaše nejistota, zda vás partner dostatečně miluje? Samozřejmě, bylo by dobré, abyste šli oba, ale můžete i sama, abyste sama za sebe odvedla to nejlepší. (Na závěr pro vás mne napadá, abyste někdy příčinu konfliktu poměřila např. s poraněním páteře :)). Přeji vše dobré na cestě k moudrosti :)