anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý den. Nevím co si mám o sobě myslet, přijdu si že jsem zapoměl na svou minulost, že jsem tehdy ani nežil a nic si neuvědomoval. Jen teď, když už jsem dospělý přemýšlim co všechno jsem si nevšímal, jak sem se nestaral o nic,nezajímal se. Mám z toho pocity hněvu na sebe za to i na to že si nemůžu vzpomenoout na víc. Vím, je to minulost a mám se soustředit na přítomnost ale mě to nedá ani spát. Chtěl bych se vrátit do minulosti a přežít to lépe,napravit co jsem mohl ale neudelal. Ku příkladu těď pátrap po něčem co se stalo na základce. Vedle naší třídy byl o něco starší ročník. Chodili tam dvě dívky, byly pořád oblečené v černém, tmavý mejkap, měli rády kapelu Tokio Hotel…A jedného dne si buď jedna nebo obě vzali životy. Já si jen pamatuju neurčité řečí od učitelú nebo od lidí když o tom náhodou něco prohodili ale v podstatě sem to nevnímal, vůbec se mě to nijak nedotýkalo ani mi nebylo smutno z tragické události,nic… Teď když jsem si na to trochu spoměl, mám to v hlavě moc hmlistě, pamatuju si akorát pár obrazú jak ty dívky jdou po chodbě a mně přišli jako opravdu silné, bál jsem se k nim ozvat protože jsem byl naproti nim prcek a stejně by to bylo divné. A teď už je moc pozdě a nevím, asi bych chtěl kontaktovat jejich rodiny i když by určite nechteli otevírat staré rány a já vlastne ani nevím jak se jmenovali…Myslím že nemůžu nechat jít prič minulost když jsem ji vlastně ani neprožil.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milý Vojto, minulost jste nějakým způsobem prožil, můžete ji nějak vyhodnotit, něco si vzít pro sebe z toho a měnit přítomnost a budoucnost. Vnímejte, jaké myšlenky jsou konstruktivní a jaké nikoliv… minulost fakt nezměníte… vy nejste zodpovědný za to, že se někdo rozhodl zabít (pokud jste ho neterorizoval…) – mmj. se vás to skutečně netýkalo… nepodléhal jste v té době davové psychóze hře na smutek, což je v pořádku… (že byli smutní lidé z jejich blízkého okolí bylo přirozené, ale vy jste s nimi neměl nic…) Tak Vojto, nehysterčete ani dodatečně. Všímejte si věcí kolem a ty které můžete ovlivnit v dobrém, ovlivnujte a jiné nechte plavat. Pohodové dny.