Dobrý den, kamarádka mi poradila, že sem mám jít a napsat co mě trápí. Myslí si, že mi pomůžete. Proto se na Vás obracím. Mám za sebou první porod a moje dcera má již 5 měsíců. Ze začátku to bylo snesitelné, starost o domácnost, o dítě, přítele. Ale teď se mi zdá, že je to čím dál horší. Mám pocit, že nejsem máma, kterou by si dcera zasloužila. Jsem hodně výbušná povaha teď po porodu. Bývala jsem hrozně klidný člověk, ale teď je to se mnou špatné. Začínám nesnášet její pláč, začínám nesnášet sama sebe i svůj život a někdy mě napadají takové myšlenky jako je utéct od rodiny. Snažím se uklidnit třeba dobrým filmem nebo hudbou, ale bohužel mi už nic nepomáhá. Skoro každé ráno brečím a čím dál vím se utvrzuji v tom, že by to bylo nejlepší řešení jak pro mě, tak pro moji rodinu, abych s nimi nebyla. Někdy mám takový pocit, že bych nejraději všechny věci okolo sebe vzala a rozmlátila o zem. A zdá se mi, že ztrácím k dceři ten mateřský cit, který jsem měla na začátku. Prosím poraďte mi. Děkuji za vyslechnutí. Snad si o mě nemyslíte nic špatného. Na shledanou

Milá Gretu, takové stavy občas mají ženy a mají je o to intenzivněší, čím víc jsou na péči o dítě sami a čím méně jsou vyspalé a odpočinuté. Nevím, jak je to u vás… pokud se vás to týká, je potřeba, abyste našla cestu, jak péči o dceru přeorganizovat – babičky, sousedky, paní na hlídání… můžete si dopřát i víkend sama…. na zvážení jsou i antidepresiva. Spolupráce s psychologem a léčebné meditace… V tuto chvíli je třeba udělat pro sebe, co potřebujete, abyste se psychicky srovnala. Držím palce.