Prosím Vás, to se psychológové musí chovat tak chladně,tedy "profesionálně" ke svým pacientům necítit emoce a jen "pomáhat" podle naučených postupů? Třeba s väčší dávkou empatie by se mohlo stat že by chytli deprese nebo co a tak sou vlastně ještě méně citlivý jako běžní lidé. Když někdo řekne kamarádovi že se chce zabít tak má o něj opravdový strach, možná ani nemůže spát a myslí na to jestli je jeho kamarád v pořádku….Ale řekne to psychologovy a čeká pomocnou duši ale dočká se kamenné tváře, pár testů, suchý rozhovor a léky aby na ošklivé věci nemyslel. Pacienti sou prostě tovar, prostředek k dostáni peněz a spousta psychologů by zadarmo ani nehla prstem někomu pomoct. Proto se spousta lidí nevybere hledat pomoc u odborníků protože vědí že se skutečné pomoci nedočkají a ještě se bojí žeby jejich problémy podle tabulek špatně vyhodnotili a ještě by je nechali zavřít do blázince. A tohle je fakt který se nedá ututlat že v léčebnach jde ošetřovatelům o to aby byl pacient klidný a zticha, často se ani nedbá na zachováni lidské důstojnosti, žádny lidský individualní přístup, izolace z realního života a tak dále. Ale dobrá, je to pořád lepší jako třeba ve středověku tak to už nikdo neřeší…Jen je to ostuda :P

Milá Ew, zajímavé psaní… je to složitější téma… tak na seminárku ;). Co vás vede k tomu to sem psát? Seminárku sem tvořit nebudu, vaši zkušenost nezměním. Dotaz vnímám jako řečnický… Spousta lidí nehne hlasivkami, když jsou chuligáni hrubí na průvodčí. Strach lidi blokuje. Lidé jsou plni strachů… Spousta lidí věří zprávám a vytváří bojové emoce… Nikdo neřeší chudobu… nerovnost přístupu ke vzdělání…. Spousta lidí vytváří hloupé myšlenky… Můžete kultivovat svoje srdce, odvahu a akceschopnost a taky kultivovat vztah k sobě a ke světu… Přeji vše dobré.