anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý den, chtěla bych poprosit o radu. Jsem rok vdaná a s manželem jsme spolu celkově deset let, máme půlročního syna. Před několika dny mi manžel řekl mě nemiluje,ale že jeho city jsou směřovány k mladší kolegyni v práci. Náš věk je: já 27, manžel 26 a manželova kolegyně 22. Začal s ní trávit volný čas, protože spolu jsme se moc nevídali, měl mnoho práce a já se musela starat o syna.Příčinu naší situace jsme také dali dohromady a to právě nedostatek času na sebe a také že jsme měli se synem určité horší období, které pravděpodobně manžel hůře snášel. Já manžela stále miluji a ráda bych naši rodinu udržela, i přesto, že mi ublížil, nejsem z těch, které dělají hysterické scény apod. Bohužel z manžela mám pocit, že on se snažit nechce. Jeho představa je, že by vídal syna, ale vztah udržoval s kolegyní z práce. Já ale tuto představu nedokážu zvládnout, protože ho pořád miluji. Mezi námi dokáže mít myslím i rozumná komunikace a máme šťastné chvíle se synem a také si velmi rozumíme v sexuálním životě. To se manželovi líbí,ale nechce se své milenky vzdát pro rodinu a pokoušet se náš vztah obnovit i citově. Na rovinu mi řekl, že kdyby ta jeho kolegyně věděla, že spolu s manželem normálně intimně žijeme, že by ho nechala, ale já nedokážu dělat naschvály a říkat jí to, byť jedna část mozku by to udělala hned,ale druhá zase uvažuje, že tím bych si cestu k manželovi zavřela úplně. Manžel také říká, že si mě moc váží. Pravděpodobně mi i v něčem zalhal a pravdu mi nechce říct, protože tuší, že by mne to velmi bolelo. Prosím o radu….ráda bych s manželem pokračovala dál, ale nutit ho nelze, pokud sám nechce a já z jeho strany žádnou snahu o náš vztah nevidím, je naprosto zblázněný do té slečny. Také jsem uvažovala nad variantou, že zůstaneme se synem sami a manžel se odstěhuje. To se manželovi příčí, chce vídat syna,ale já bych mu to nedokázala dovolit po tom všem, jak mi ublížil. Dokázala bych odpustit, kdyby to s námi chtěl zkusit, ale jinak asi ne. Děkuji za Vaše názory na situaci.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milá Hanko, to je mi líto, protože podle všeho jste si to nezasloužila… sama víte, že druhého k lásce nemůžete nutit ani k žádnému rozhodnutí. Jednejte tak, abyste si sama sebe vážila. Můžete rozhodovat za sebe, vcelku chápu vaše myšlenky o tom, aby se manžel odstěhoval, když chce pokračovat v mimomanželském vztahu. Jen budete muset přehodnotit vztah k vídání dítěte se synem – krom zákonného práva je tu i psychologická potřeba dítěte kontaktu s oběma rodiči. Je skutečně politovánihodné, že manžel nevěnoval pozornost potřebám nově vzniklé rodiny, kterou si pořídil. Držím palce.