anonym Personál zeptal se před 11 roky
Dobrý den, žádám o radu, v našem panelákovém vchodě žijí matka s dcerou, neustále podávají trestní oznámení na své spolubydlící, úmyslně si vybírají starší a slabší osoby. Jedna psychicky slabší slušná žena z nich skončila až na psychiatrii, další se odstěhovaly, měli strach o dítě.Tuhle to zašlo až tak daleko, že rozbily sousedům dveře kladivem, je tam asi 10 děr, dneska oslovily i mne, že prý si manžel když nejsem doma vodí k nám jiné ženy, řekla jsem jim, že vím, že rozbily ty dveře a ony řekly, že pomsta je sladká. Nejhorší je, že jsou obě doma, jelikož mají zřejmě papíry na hlavu, nevím co s tím, mám 12tiletou dceru a chodí sama domů. Mám o ni strach, policie u nich byla již několikrát, neotvírají, nepřebírají poštu, ale nájem platí a mají byt v osobním vlastnictví.Bojím se o dceru, mám pocit, že to zašlo příliš daleko, že jsou nebezpečné, nechci dopustit aby situace došla tak daleko jaho ve Frendštátě. Zároveň jsou v nějaké sektě neboněco podobného, ta dcera kdysi roznášela nějaké pobožné letáčky. Prosím poraďte mi co dělat, děkuji Helena z Mladé Boleslavi

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 11 roky
Milá Helenko, připadá mi zoufalé, že hledáte pomoc v psycho online poradně… z mého pohledu by to měla řešit policie nebo městský úřad. Policie patrně tvrdí, že nemůže nic… Podejte sousedé stížnost na městský úřad, zjistěte paragrafy o občanském soužití, konzultujte s právníkem, zápisy z policie vás podpoří… Přestupková komise by mohla být první krok… pokuta za narušování občanského soužití by z mého pohledu neměla být nereálná, ale nežijeme v moc ideální společnosti… Žijeme ve společnosti, která skutky podporuje grázly a pod hláškou o svobodě a demokracii schová vše. Jen spojení statečných a aktivních lidí to může změnit. Tak jimi buďte. Držím palce.