Dobrý den, už jsem Vám jednou psala…. Jsem svobodná matka. Když jsem otěhotněla, bylo to s mladším partnerem po půlroční známosti…. Nějak náš to zaskočilo, ale já na potrat nechtěla, tak jsem mu navrhla dopisem, že se rozejdeme… Nereagoval, tudíž jsem měla za to, že s tím souhlasí a vyhovuje mu to…. Po letech jsme se potkali, říkal, že celou dobu čekal, až se mu ozveme…dcerku si zamiloval…. Bohužel ale v té době už byl ženatý… Přesto nás k sobě pořád táhla ta stará láska… Myslím, že s tím docela bojoval… Vždycky sza mnou pár měsíců jezdil a pak – jako by na něj dolehlo svědomí – to zase ukončil, že je ženatý…. Naposledy to trvalo 2 roky – a já to brala, že mě má rád a neptala se, jak to má se ženou… Kvůli němu jsem se i rozešla s přítelem…. Bohužel jsem o tom ale nemluvila, ani o svých pocitech, jak moc ho miluji… Měla jsem pocit, že by se cítil svázaný a třeba to ukončil, což jsem něchtěla… Byla jsem ráda i za ty chvilky, kdy byl s náma a kdy mi dával najevo svou lásku… Asi měl se ženou poslední dobou krizi, více mi volal, ale já se snažila držet odstup… Byla to velká chyba… V době, kdy jsem měla pocit, že je to mezi námi silné, že ta láska zraje najednou zrušil náš společně plánovaný víkend a za další týden mi sdělil, že potkal jinou a tu miluje…. Moc mi chybí a moc si vyčítám, že jsem nebyla upřimná a neřekla mu, že mám už jen jeho, že ho miluju a že o něj stojím…. Mluvil o tom, že hledá lásku….ale já se nezeptala, zda stojí o tu moji… Nějak jsem se pořád stavěla do role, že jsem jaksi "navíc" vedle jeho ženy… A přitom jsem moc toužila po tom, aby byl s náma a já byla jeho jediná…. Nevím, jak se z toho mám teď vymotat…. Pořád si to vyčítám…. A pořád ho moc miluju…. Drtí mě to…. Bojím se, že tohle není na chvilku ( jako když se vracel ke své manželce )… Že to třeba už je napořád…. Co mám dělat? Vím, že bych měla jít dál…přijmout to…ale nemám sílu…. K.

Milá Kami, asi jste mi psala dřív – docela by mne zajímalo, co jsme si psaly… Souhlasím s tím, že druhý by v takovém příběhu jako je váš, měl znát, co k němu cítíte. Stát si za svými city bychom měli umět a být i schopni unést, když druhý je nebude opětovat – dopřáváme mu svobodu volby. Na stranu druhou: pravděpodbně z vašeho jednání mohl vaši lásku cítit. Otec vašeho dítěte o lásku mnoho nebojoval – dopis od těhotné milenky s návrhem na rozchod nechal bez odpovědi (bojovat o lásku je sice nesmysl, ale vyjádřit se, co cítí a co by chtěl tehdy také bylo na místě) NIkde není řečeno, že kdybyste mu o svých citech řekla, že by situace byla jiná – protože ho asi právě potkala chemie… Takže nezbývá nic jiného, než vzít věci tak jak jsou, nelitovat, neyvčítat si, nehrát hru na "kdyby"… Pokud byste chtěla, pak vás mohu uzdravením provésti, nasměrovat, něco uvolnit ve vztahově emočním propletencI (léčebná meditace a technika KERP) Držím palce.