anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý den, potřebuji poradit a někomu se svěřit. V 15ti letech se mi rozvedli rodiče, bylo to dost stresující období, protože jsem bydlela s mámou, táta dělal problémy atd, začala jsem mít panické ataky. Ty trvají stále. V tu dobu jsem si našla přítele, se kterým jsem byla 3 roky. Byla to moje první láska , ale on mě neustále podváděl, lhal a dělal mě nešťastnou. Nakonec jsem byla tak hloupá a šla jsem s ním bydlet. Bydleli jsme spolu rok a ten rok mě neustále alespoň 2x týdně mlátil. Kolikrát přišel domů opilej a mlátil mě za neumyté nádobí nebo nevyžehlené oblečení a další. Jednou to ale vyústilo a odvezla mě sanitka s pohmožděnou pánví. Bylo mi 18 a jemu taky. Teď je mi 20 a mám pocit, že nestojím za nic. Nikam moc nechodím, ztratila jsem naprostý zájem o společnost lidí. Když nemusim, tak nikam nechodim. Připadá mi, že je mi nejlépe u mě v pokoji. Když jsem ve společnosti více lidí např. koncert, velké davy , tak mi je z toho zle, špatně se mi dýchá. Jsem nedůvěřivá a má pocity, že mě nikdo nemá rád. Snažím se s tím něco dělat, chodím ráda ven na procházky se psem, nebo si zacvičit. To jediné mi vždy trochu pomůže ale ty stavy kdy nevím kudy kam jsou pravdu hrozné a nedokážu přijít na to odkud to všechno pramení. Prosím o nějakou radu. Děkuju

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milá Zuzko, panické ataky souvisí se strachem o život, se ztrátou prožívání toho, že "můj život je v bezpečí na všech úrovních". V 15ti letech člověk ještě potřebuje prožívat bezpečí, které vyplývá ze sounáležitosti se členy vlastní tlupy = rodiny. Fyzická agrese od milovaného člověka na pohodě nepřidá… Zuzko, neznám váš život, vás, abych nejlépe odhadla, kudy cesta… nechat si pomoci antidepresívy také nemusí být špatné… stanovte si nějaké cíle a cestu a za nimi jděte. Třeba se stavte na individuální konzultaci či na https://rovena.info/lecebna-meditace-cesta-k-osobni-sile.html Přeji vše dobré.