anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý den, jsem 22-letý student VŠ. Se svoji přítelkyni jsem již 2,5 roku. Ze začátku bylo vše v pořádku, ale postupem času, jak jsem se dozvídal s kým přítelkyně chodila a nebo s kým se jen líbala, tak jsem začal žárlit. Dokonce jsem po ní i chtěl, aby mi o všech s kým kdy vůbec něco měla mi řekla, myslel jsem, že když budu vědět o všech, tak mě to přejde a už to nebudu řešit. Opak je pravdou. Mým důvodem žárlení je možná i fakt že já osobně jsem moc holek nemíval a pravdou je, že ona je můj první vážný vztah a první s kým jsem se vypsal. Nevím, jestli teda žárlím, nebo jen závidím, že ona měla více partnerů, nebo prostě více úletu. Říkala, že chodila přede mnou s 8klukama a z toho se se 2 vyspala, dále mi řekla, že myslím ze 6 jinýma se někdy jen líbala někde na akci, když byla opilá, ale že to nic neznamenalo a že neví, jestli jsou to všichni kluci, že si to nepamatuje, že na střední se kolem ní motalo hodně kluků. Myslíte si, že je to hodně partnerů a úletů? Snad každý den nad tím přemýšlím, koho měla a třeba i když se s ním jen líbala, tak mě to vadí a nevím, jak se mám toho zbavit a úplně mě to odrazuje od školy a všeho co chci dělat. Žárlím, i když za ní přijede nějaký kamarád a hned mě napadá, jestli s ním něco někdy měla anebo ne. Moje představa asi byla taková, že budeme spolu odjakživa, jako někteří známí, a bude čekat celý život na mě a navzájem si budeme první a poslední, což je úplně nesmyslné když jsme se potkali ve 20, ale jak to mám vysvětlit své hlavě? jsem asi úplný debil. Je to hodná holka a vím, že mě má ráda a nikdy by mě nepodvedla, já ji mám taky rád a věřím, že je ta pravá a proto bych potřeboval nějakou radu, ať náš vztah jen nekazím a nežárlím na minulost. Děkuji za odpověď.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milý Jirko, naučte se řídit myšlenky. Myšlenky destruktivní zastavte a nahradte je konstruktivní myšlenkou. Destruktivní je analýza partnerčiny minulosti a hodnocení… nahradit: Své přítelkyni přeji vše co potřebuje a potřebovala. Kdyby neměla minulost takovou, nebyla by tím, kým je nyní… Nebudu řešit, co kdy kde s kým. To nikomu nic dobrého nepřináší. … takové věta si napište třeba 100x jako mantru, pak si ji říkejte… dále můžete prolustrovat své strachy… https://rovena.info/clanky-o-zarlivosti.html Přeji vše dobré – budete-li chtít pomoci s přeprogramováním, dejte vědět.