anonym Personál zeptal se před 10 roky
Hezký den, S manželkou jsme 13 let, ona je moc hodná, pracovitá obětavá, za celou dobu, co jsme spolu, neměla kamarádku ani koníčky, vždy následovala to, co jsem dělal já. Chodili jsme spolu do stejné práce, jezdili spolu na kole, když jsem si našel něco nového, připojila se. Celou dobu jsme fixováni na sebe. Stále jsme nebyli spokojení, tak jsme utíkali, nejdříve z města na vesnici, pak i z práce a nakonec se odstěhovali ze vsi na samotu, vše z mojí naivní iniciativy. Jsme na tom bledě jak po fyzické i psychické stránce. Je nám cca 35 let, děti mít nemůžeme, jsme nezaměstnaní, žijeme stranou od civilizace ve 100let starém domě, sice na nádherném místě, obklopeni přírodou, velkou zahradou a domácími zvířaty(práce až nad hlavu:)), vztah mezi námi je však na nule. Nemáme se o čem bavit, já mám v sobě tísnivý vztek a ona zoufalství, úzkost. Svědomí mi nedovolí ji opustit, moc bych jí i sobě přál, aby našla sama sebe, aby v sobě našla radost, která by šla mimo mne a místo starostí a povinností pohodu a sílu. Ona má ráda mě, ale já ji za to vlastně nenávidím. Ta dobrota a upnutost k mé osobě mě ničí a já nevím, co s tím, ona je vzor pokory a dobroty a takto jí znají všichni, taková je. I když se o tom otevřeně bavíme, změnit se nám to nedaří. Děkuji.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milý Petře, před čím jste utíkali? Na co se mne ptáte? Klidně napište email nebo znova do poradny. Zúžit svět na jednu osobu považuji za ochuzení poznání života. Tam kde jste, tam jste došli spolu. Můžete vztah rozpustit a jít hledat každý sám sebe sám. Můžete uvidět to dobré, co máte, děkovat za to, získat klid a sílu a život aktivně tvořit. Láska, závislost, připoutanost, tísnivý vztek, zoufalství… negativní emoce = nemoce… rozejít se s láskou může být uzdravující…