Dobrý den, nevím na koho bych se s těmihle problémy mohla obrátit a když jsem objevila na netu Vaše stránky, tak jsem si řekla, že to zkusím. Za vyzkoušení člověk nic nedá. A teď tedy k problému: je to už pár měsíců, co máme s přítelem problémy ve vztahu převážně s jeho prací, ale nějak jsem si to nepřipouštěla, až po tom co jsme se díky ní rozešli. Je to asi 3 týdny a ani jeden z toho nadšený nejsme, řekla bych, že se spíše trápíme. A když jsem se ho ptala, ať mi své chování vysvětlí, tak mi řekl, že se chce z toho dostat, a k tomu prý potřebuje klid, který díky hádkám doma neměl a dát si vše do pořádku. Že se chce odreagovat, dělat si co chce, užívat si a že za 3 měsíce nebo za půl roku doleze a myslí si, že mu odpustím a vrátí se ke mně. Vůbec jeho chování v poslední době nechápu, nikdy takový nebyl. A proto bych chtěla bych znát Váš názor na celou tuhle situaci a zda si myslíte, že by návrat byl dobrý (neuvažuji o něm, ale člověk nikdy neví, jak se zachová), zda by to nebylo za nějaký čas potom, co bychom se vrátili stejné? Jsem z toho docela dost zmatená a nevím, co si myslet? Jinak si i potom všem občas napíšeme a hlavně se mu snažím být oporou v té práci, když je potřeba, tak se vypovídá, probereme to. Dokonce jsem mu doporučila, ať ji změní, ať hledá něco jiného, to by mu mohlo prospět. Asi jsem takový dobráček, ale nemůžu se na něj dívat jak se trápí a nechat ho v tom, ale možná by to pro mě bylo lepší. Jelikož když mám slabší chvilku, tak se trápím a ani ne tak svými problémy, jako jeho. A v čem spočívala hlavní příčina toho, že to dopadlo, tak jak to dopadlo? Je pravda, že jsme spolu měli fajn vztah, rozuměli jsem si téměř ve všem a vše společně řešili (i když občas jsme měli nějaké hádky), ale jediný a dost velký problém, který jsme spolu nemohli řešit, byla jeho nová práce. Ještě než ji změnil, tak to bylo fajn, ale od té doby, co začal podnikat (dělá jako živnostník pro firmu) je toho na něj moc a volný čas by nejraději trávil odpočinkem, prý toho má v práci dost. Poslední dobou ho ani nezajímalo, co se děje doma (přes týden býval pryč), či věci ohledně mě (což mě mrzelo a občas jsem mu to i vyčetla), často jsem od něj slychávala, že ho mé problémy nezajímají (většinou to řekl, když byl naštvaný, protože když měl dobrou náladu, což bylo hodně málo, tak se s ním dalo bavit normálně), že toho má v práci až nad hlavu, protože firma na něm nechává spoustu věcí (zjistili, že patří mezi schopné lidi, kteří se umí starat a řešit problémy), které by si měla řešit sama, ale asi se jí nechce a tak to hází na živnostníky a ti pak neví, co dříve. Jde na něm vidět, že ho to dost štve a postupně ničí, je stále ve stresu (ale neumí si dupnout, nebo má strach), a proto jsem mu chtěla pomoci, ale nevěděla jsem jak? Vždy když jsem se mu snažila poradit, tak jsem si připadala jak blbec, jelikož ho svým způsobem ze mě dělal (přitom vím o podnikání více než on) a končilo to tím, že mi řekl, že se o to nemám starat, že nechce řešit problemy s prací i doma. Ale pro mě to tak jednoduché nebylo, když jsem ho viděla, jak se trápí, tak jsem mu chtěla nějak pomoci?? Dokonce jsem přemýšlela i o tom, aby hádky na tohle téma ustali, že se s ním o práci bavit nebudu, ale to by asi také nebylo ideální řešení, protože někdy mu mé rady pomohly, ale někdy vytočily a hádky na sebe nenechaly dlouho čekat. A je pravda, že někdy byly dost velké a ne a ne přestat a pak přišli ještě další výčitky, atd. Tak to by bylo ve stručnosti zhurba vše a byla bych ráda, kdyby jste to mohla rozebrat a poradit mi. Mockrát děkuji.

Milá Májinko, 1. jste rozešlí nebo nikoliv? 2. spolupracovat s druhým můžeme jen na takové úrovni, na které je ten druhý připraven, ochoten, schopen (vždy se množství/kvalita spolupráce řídí tím, který nabízí nižší …) 3. na základě bodu 2. vám tedy mohu doporučit, abyste s partnerem spolupracovala na tom, oč vás požádá (můžete komunikaci také přerušit). Můžete položit otázky, přeješ si, abych tě jen vyslechla? Přeješ si znát můj názor? A odpovědi akceptovat. Partner je zodpovědný za svou práci a chování. 4. Je na vás, jaké důsledky vyvodíte pro sebe z partnerova chování vůči vám… (nedoporučuji sedět na čekané) Přeji vše dobré