anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý den. je mi 18 let a mam problémy s depresí a pocitem méněcennosti. Vlastně ani nevím, kde začít. Musím přiznat, že ted už stresové situace a deprese zvládám lépe než dřív, ale to se často mění, někdy mě dokáže rozhodit úplná maličkost a pak brečím a jsem úzkostlivá. Necítím se dobře mezi hodně lidmi, nedokážu se uvolnit a jsem hodně nervózní. Tenhle rok je pro mě psychicky dost náročný, čeká mě maturita a výběr vysoké školy, ale taková důležitá rozhodnutí jsou pro mě velmi složitá, propadám depresím, že to nezvládnu nebo že na to nemám. Často myslím na budoucnost a bojím se toho co jednou bude – života, jestli si najdu partnera, práci, budu mít děti, je to velmi složité. Mám problém se svým sebevědomím, pár lidí už mi to i řeklo. Nedokážu přijmout, když mě má někdo rád. Nedokážu si najít přítele, nikdy jsem s nikým nechodila, prostě si k sobě lidi nepustím a nedokážu se jim otevřít, moc mě to trápí. Jsem introvert, ale poslední dobou je pro mě samota nesnesitelná, bohužel už nemám ani příliš kamarádů, a ti s kterými se stýkám – jakoby byli cizí, málo ským si rozumím a připadám si s nimi dobře. Většinou jsem nervózní i z dobrých kamarádů a připadám si vedle nich jako nula a bezvýznamná. Dělá mi problém navazovat vztahy a ty staré s kamarády udržet. Nedokážu se smířit sama se sebou a stále prožívám svůj vnitřní boj.Pořád se snažím najít tu správnou cestu jak to zvládnout .. Nejsem moc společenská, mám ráda malý kruh lidí, které znám. Často propadám depresím, co jednou budu dělat, kvůle škole, kvůli sama sobě – to jaká jsem a jak žiji … stále nad vším hodně přemýšlím… Připadám si méněcenná, jakobych neměla na štěstí právo, jsem vděčná své rodině, nemít je.. nevím co bych udělala

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milá Liz, věnuj se studiu života i lidské duše. Je složitá, ale začni pracovat na sobě, kde tě napadne. Hledej programy v sobě, které tě blokují, najdi příčinu a změn je, vyčisti je. chtělo by to mít i filosofický rámec ohledně poznání života. Najdi si knihy, které tě budou zajímat. Některé můžeš najít i v odkazech na mém webu. Třeba si můžeš najít nějakého psychologa v okolí (jsi-li z nedaleka, ráda tě uvidím)