anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý den chtěla bych se Vás zeptat co mám dělat mám pocit že jsem ve slepé uličce a není zní úniku. S manželem jsme spolu 12 let z toho 10 let manželé. Musím říct že celkově celé naše manželství je stále nahoru a dolu. Máme dvě krásné děti kluka (7) a holčičku (4). Posledních pár měsíců je to u nás už neúnosné , manžel semnou téměř nemluví a když zrovna jo tak buď řve anebo odsekává všechno je mu na obtíž. Snažím se kolem něj chodit po špičkách a i děti se snažím klidnit aby ho moc nerozčilovaly, každý večer doufám že dneska příjde z práce s dobrou náladou a když teda zrovna příjde s dobrou náladou tak se chvilku věnuje dětem a pak si sedne k počítači a tam většinou sedí až do půlnoci. Na mě prostě čas nemá . Když jsem se snažila si sním promluvit nechce nic řešit a já dostanu vynadáno že zase něco řeším. Musím říct , že jsem si jistá že mě nepodvádí naopak přestává úplně komunikovat s okolním světem jenom u počítače sedí téměř pořád když je doma ani na pivo nejde nic ho nebaví a skoro se nezasměje . Manžel podniká a má poslední dobou nějaké problémy a vypadá to že bude muset skončit. Tak jsem si našla dvě zaměstnání ,ale ani to mu není po chuti jenže z něčeho musíme splácet hypotéku. Nejradši by asi byl kdybych já seděla doma byla zticha a nic po něm nechtěla. Ale já už takhle dál nemůžu. Moc ho miluju ale teď už i nenávidím. Rozvod je pro mě ta nejkrajnější věc co bych udělala. Zažila jsem velice ošklivý rozvod svých rodičů jako dítě a nechci aby moje děti zažily to co já. Co mám dělat do porady ani nikam jinam ho nedostanu . Předem moc děkuji za odpověď.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milá Ced., váš dotaz patří k těm obtížně řešitelným. Vdávala jste se z lásky a věřila, že si berete vyrovnaného muže, který bude schopen problémy řešit. A ono je tomu jinak. Milovat ho můžete, ale nemusíte s ním žít… milovat ho můžete, přesto své srdce potřebujete stáhnout k sobě do bezpečí… Jak byste odpověděla na otázku: máte raději sebe nebo jeho… ? Je potřeba, aby vaše psychika měla přednost před ním. Začněte pečovat o svou psychiku a postupně uvidíte cestu, jak dál s manželstvím… Můžete se stavit :). Přeji vše dobré.